تخمین زمان مطالعه: 4 دقیقه

آیات اعجاز قرآن در مورد اخبار غیبی چه می باشد؟


1- (الم غُلِبَتِ الرُّومُ فی اَذْنَی الْاَرْضِ وَهُمْ مِنْ بَعْدِ غَلَبِهِمْ سَیَغْلِبُونَ فی بِضْغِ سِنینَ لِلّهِ الْاَمْرُ مِنْ قَبْلُ و مِنْ بَعْدُ وَیَوْمَئِذٍ یَفْرَحُ الْمُؤْمِنُونَ بِنَصْرِ اللهِ مَنْ یَشاءُ وَهُوَ الْعَزیزُ الرَّحیمُ وَعْدَاللهِ لا یُخْلِفُ اللهُ وَعْدَهُ وَلکِنَّ اَکْثَرَ النّاسِ لا یَعْلَمُونَ) روم/ 1 تا 6 2- (لَقَدْ صَدَقَ اللهُ رَسُولَهُ الرُّءْیا بِالّحَقِّ لَتَدْخُلُنَّ الْمَسْجِدَ الْحَرامَ اِنْ شاءَ اللهُ آمِنینَ مُحَلِّقینَ رُؤُسَکُمْ وَمُقَصِّرینَ لاتَخافُونَ فَعَلِمَ مالَمْ تَعْلَمُوا فَجَعَلَ مُنْ دُونِ ذلِکَ فَتْحاً قَریباً) فتح/ 27 3- (وَعَدَکُمْ اللهُ مَغانِمَ کَثیرةً تَاْخُذُونَها فَعَجَّلَ لَکُمْ هذِه وَکَفَّ اَیْدِیَ النّاسِ عَنْکُمْ وَلِتَکُونَ آیَةً لِلْمُؤْمِنینَ وَیَهدِیَکُمْ صِراطاً مُسْتَقیماً وَاُخْری لَمْ تَقْدِرُوا عَلَیْها قَدْ احاطَ اللهُ بِها وَکانَ اللهُ علی کَلِّ شَیْءٍ قَدیراً) فتح/ 20 و 21 4- (اَمْ یَقُولُونَ نَحْنُ جَمیعٌ مَنْتَصِرٌ سَیُهْزَمُ الْجَمْعُ وَیُوَلُّونَ الدُّبُرَ) قمر/ 44 و 45 5- (وَاِذْ یَعِدُکُمْ اللهُ اِحْدَی الطّائِفَتَیْنِ اَنَّها لَکُمْ وَتَوَدُّونَ اَنَّ غَیْرَ ذاتِ الشَّوْکَةِ تَکُونُ لَکُمْ وَیُریدُ اللهُ اَنْ یُحِقَّ الْحَقَ بِکَلِماتِه وَیَقْطَعَ دابِرَ الْکافِرینَ لِیُحِقَّ الْحَقَّ وَیُبْطِلَ الْباطِلَ وَلَوْکَرِهَ المُجْرِمُونَ) انفال 7 و 26 6- (اِنَّ الَّذی فَرَضَ عَلَیْکَ القُرآنَ لَرادُّکَ اِلی مَعادٍ) قصص/ 85 7- (تَبَّت یَدا اَبی لَهَبٍ وَتَبَّ ما اَغْنی عَنْهُ مالُهُ وَما کَسَبَ سَیَصْلی ناراً ذاتَ لَهَبٍ) تبت/ 1 تا3 26- (اِنّا اَعْطَیْناکَ الْکَوْثَرَ فَصَلِّ لِرَبِّکَ وَانْحَرْ اِنَّ شانِئَکَ هُوَ الْاَبْتَرُ) کوثر/ 1 تا 3 9- (لَنْ یَضُرُّوکُمْ اِلاّ اَذًی وَاِنْ یُقاتِلُوکُم یُوَلُّوکُمْ الْاَدْبارَ ثُمَّ لایُنْصَروُنَ) آل عمران/ 111 10- (ضُرِبَتْ عَلَیْهِمُ الذِّلَّةٌ اَیْنَ ما ثُقِفُوا اِلاّ بِحَبْلٍ مِنَ اللهِ وَحَبْلٍ مِنَ النّاسِ) آل عمران/ 112 ترجمه آیات: 1- الم رومیان مغلوب شدند. (و این شکست) در سرزمین نزدیکی رخ داد، اما آنها بعد از مغلوبیت به زودی غلبه خواهند کرد. در چند سال، همه کارها از آن خدا است، چه قبل و چه بعد، (از این شکست و پیروزی) و در آن روز مؤمنان خوشحال خواهند شد. به سبب یاری پروردگار، خداوند هر کس را بخواهد نصرت می دهد و او عزیز و رحیم است. این چیزی است که خداوند وعده کرده، وعده الهی هرگز تخلف نمی پذیرد ولی اکثر مردم نمی دانند. 2- خداوند آنچه را به پیامبرش در عالم خواب نشان داد راست بود، بطور قطع همه شما به خواست خدا وارد مسجد الحرام می شوید در نهایت امنیت، و در حالی که سرهای خود را تراشیده، یا ناخنهای خود را کوتاه کرده و از هیچ کس ترس و وحشتی ندارید، ولی خداوند چیزهایی می دانست که شما نمی دانستید (و در این تأخیر حکمتی بود) و قبل از آن فتح نزدیکی (برای شما) قرار داد. 3- خداوند غنائم فراوانی به شما وعده داده که آنها را به چنگ آورید ولی این یکی را زودتر برای شما فراهم ساخت و دست تعدی مردم (دشمنان) را از شما بازداشت، تا نشانه ای برای مؤمنان باشد، و شما را به راه راست هدایت کند. و نیز غنائم و فتوحات دیگری که شما قدرت بر آن ندارید، ولی خداوند قدرتش بر آن احاطه دارد نصیب شما می کند و خداوند بر هر چیز توانا است. 4- یا می گویند ما جماعتی متحد و نیرومند و پیروزیم؟ (ولی بدانند) جمعشان به زودی شکست می خورد و پا به فرار می گذارند. 5- و (به یاد بیاورید) هنگامی را که خداوند به شما وعده داد که یکی از دو گروه (کاروان تجاری قریش یا لشکر آنها) برای شما خواهد بود، اما شما دوست می داشتید که کاروان برای شما باشد (و بر آن پیروز شوید)، ولی خداوند می خواهد حق را با کلمات خود تقویت و ریشه کافران را قطع کند (لذا شما را با لشکر قریش درگیر ساخت). تا حق تثبیت شود و باطل از میان برود هر چند مجرمان کراهت داشته باشند. 6- آن کس که قرآن را بر تو فرض کرد تو را به جایگاهت (زادگاهت) باز می گرداند. 7- بریده باد هر دو دست ابولهب (و مرگ بر او باد). هرگز مال و ثروت او و آنچه را به دست آورد و به حالش سودی نبخشید. و به زودی وارد آتشی می شود که دارای شعله فروزان است. 8- ما به تو کوثر (خیر و برکت فراوان) عطا کردیم. اکنون که چنین است برای پروردگارت نماز بخوان و قربانی کن. مسلما دشمن تو ابتر و بلاعقب است. 9- آنها (اهل کتاب مخصوصاً یهود) هرگز نمی توانند به شما زیان برسانند، جز آزارهای مختصر، و اگر با شما پیکار کنند به شما پشت خواهند کرد (و شکست می خورند) سپس کسی آنها را یاری نمی کند. 10- آنها هر کجا یافت شوند مهر ذلت بر آنان خورده است، مگر با ارتباط با خدا (و تجدید نظر در روش ناپسند خود) و (یا) با ارتباط با مردم (و وابستگی به این و آن). eporsesh.com .

موتور جستجوی پرسش و پاسخ دینی امین

مرجع:

ایجاد شده در 1401/04/03



0 دیدگاه
برای این پست دیدگاهی وجود ندارد

ارسال نظر



آدرس : آزمايشگاه داده کاوي و پردازش تصوير، دانشکده مهندسي کامپيوتر، دانشگاه صنعتي شاهرود

09111169156

info@parsaqa.com

حامیان

Image Image Image

همكاران ما

Image Image