تخمین زمان مطالعه: 1 دقیقه
اين تعبير تنها يك بار در آيات قرآن به چشم مي خورد، آنجا كه فرمايد «اُدْخُلُوها بِسَلامٍ ذالِكَ يَوْمُ الْخُلُود» [در آن (بهشت جاويدان) به سلامت داخل شويد. آن روز جاودانگي است] ق/34 با توجه به اينكه تعبير فوق بعد از توصيف «بهشت» در آيات همان سوره ق وارد شده، انتخاب اين نام به خاطر بيان ابديت اين موهبت عظيم الهي و اين پاداش بزرگ نيكوكاران و تمام نعمتهاي آن است و در حقيقت يوم الخلود بعد از ورود در بهشت آغاز مي شود. اين تعبير، به روشني تأييد مي كند كه نامها و توصيفهاي قيامت هر كدام به يكي از ابعاد آن اشاره دارد، و در اينجا سخن از ابديت آن است، البته مسأله خلود منحصر به نعمتهاي بهشت نيست، عذابهاي دوزخ نيز چنين است، اما در قرآن تعبير «يوم الخلود» تنها در همين يك مورد به كار رفته است، و در مورد دوزخ تعبير مشابه ديگري به عنوان دار الخلد (سراي جاوداني) ديده مي شود «ذلِكَ جَزَائُ اَعْداءِ اللهِ النّارُلَهُمْ فيها دارُ الْخُلْدِ» [كيفر دشمنان خدا آتش است و سراي جاويد دوزخيان در آن خواهد بود] فصلت/28 eporsesh.com .
راسخون
تماس با ما
آدرس : آزمايشگاه داده کاوي و پردازش تصوير، دانشکده مهندسي کامپيوتر، دانشگاه صنعتي شاهرود
09111169156
info@parsaqa.com
حامیان
همكاران ما
کلیه حقوق این سامانه متعلق به عموم محققین عالم تشیع است.