ملک سلیمان نبی در مقابل ملک امام زمان(عج) در زمان ظهور قابل عرضه نیست /

تخمین زمان مطالعه: 5 دقیقه

ملک امام زمان(عج) در زمان ظهور به حدی است که به جرات می توان گفت که ملک حضرت سلیمان در مقابل این ملک، قابل عرضه نیست؛ ظهور این ملک در روی زمین دشوار است که اولین مرحله آن را پیامبر(ص) در غدیر خم انجام دادند ولی مردم بی بصیرت آن روزگار به این حکومت پشت کردند و این فرصت را از بین بردند؛ مرحله دوم این حکومت در قیام تاریخی امام حسین(ع) در کربلا شکل گرفت و ماموریت حضرت، عمق بخشیدن به این حکومت بود استاد حوزه و دانشگاه: ملک سلیمان نبی در مقابل ملک امام زمان(عج) در زمان ظهور قابل عرضه نیست قیام امام حسین(ع) در جهت ایجاد حکومت جهانی مهدوی بود


ملک امام زمان(عج) در زمان ظهور به حدی است که به جرات می توان گفت که ملک حضرت سلیمان در مقابل این ملک، قابل عرضه نیست؛ ظهور این ملک در روی زمین دشوار است که اولین مرحله آن را پیامبر(ص) در غدیر خم انجام دادند ولی مردم بی بصیرت آن روزگار به این حکومت پشت کردند و این فرصت را از بین بردند؛ مرحله دوم این حکومت در قیام تاریخی امام حسین(ع) در کربلا شکل گرفت و ماموریت حضرت، عمق بخشیدن به این حکومت بود استاد حوزه و دانشگاه: ملک سلیمان نبی در مقابل ملک امام زمان(عج) در زمان ظهور قابل عرضه نیست قیام امام حسین(ع) در جهت ایجاد حکومت جهانی مهدوی بود استاد حوزه و دانشگاه گفت: در زمان ظهور، ملک سلیمان نبی در قیاس با ملک ولایت حکومت امام زمان(عج) قابل عرضه و مقایسه نیست. ، حجت الاسلام والمسلمین دکتر سید محمدمهدی میرباقری شنبه شب در جمع عزاداران مدرسه فیضیه گفت: یکی از مراقبه ها، حرکت در مسیر و جبهه حضرت پیامبر(ص) است که به مثابه بزرگترین نماد حق پرستی و خداپرستی و توحید است. وی افزود: پیروان مکتب حقیقت و ولایت می بایست جبهه امام حسین(ع) را به وسعت تاریخی اش بشناسند و در این جبهه به ثبات قدم دست پیدا کنند، ثبات قدمی که باید تا ظهور ادامه داشته باشد. میرباقری هدف غایی قیام حضرت اباعبدالله الحسین(ع) را اصلاح امت ذکر کرد و گفت: این قیام در حقیقت با هدف نهایی رسیدن به حکومت با شکوه امام زمان(عج) در آخرالزمان و حکومت در دوران رجعت و در مرحله نهایی در قیامت بود. استاد حوزه و دانشگاه عنوان کرد: ائمه اطهار(ع) دارای ملکی عظیم هستند که بسیار عظیم تر از ملک سلیمان خواهد بود و موجب حسادت امامان ظلمت و شیاطین خواهد شد؛ ملک مطلقه، متعلق به امام است؛ حضرت ابراهیم(ع) نیز پس از مجاهدت ها و پس دادن آزمایش های بسیار خطیر به این مقام نائل آمد. وی ادامه داد: ائمه طاهرین(ع) مقام انسان را به جایی رسانده اند که ولایت اش به مثابه ولایت الله در می آید و انسان ها از طریق ولایت امام به ولایت خدا دست می یابند. میرباقری با بیان این مطلب که خداوند از بندگانش برای پذیرش ولایت ائمه(ع) میثاق گرفته است خاطرنشان کرد: امام رضا(ع) می فرمایند که ما نمی گوییم که ما را پرستش کنید ولی در طاعت حق، هر آنچه که ما امر می کنیم را باید انجام دهید؛ علم ائمه اطهار(ع) دارای مراتب مختلف است، که برخی از بزرگان و حکما توان رسیدن به محدوده هایی از علم ائمه اطهار(ع) را دارند ولی مراتبی از علم ایشان است که تنها منحصر به وجود مقدس حضرات است و هیچ کسی قدرت درک آن را ندارد. استاد حوزه و دانشگاه با بیان این مطلب که در هر عصری ملائکه الله تحت فرمان امام معصوم(ع) قرار دارند و سجده به نشان تعظیم ( همانند سجده فرشتگان بر آدم(ع)) می گذارند، تصریح کرد: انسان ها نیز همچون ملائک با تعظیم و احترام به ایشان، تطهیر می شوند و ترفیع می گیرند؛ به همین جهت است که فلسفه صلوات بر پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) اش انسان را تطهیر کرده و وزنه اعمال نیک او را سنگین تر می کند. میرباقری خاطرنشان کرد: مقام امامت به قدری رفیع است که ۱۲۴هزار پیامبر الهی در شب جمعه برای زیارت حضرت امام حسین(ع) به کربلا مشرف می شوند؛ ملائک مقرب الهی تکلیف یک سال خویش را در شب قدر از امام معصوم(ع) دریافت می کنند؛ اما گره اصلی اینجاست که تحقق این حکومت کبریایی ائمه(ع) در زمین و در این دینا، بسیار سخت و همراه با شرایط و لوازمی است که گردآوردن آن با مشکلات بسیاری روبروست. وی افزود: ملک امام زمان(عج) در زمان ظهور به حدی است که به جرات می توان گفت که ملک حضرت سلیمان در مقابل این ملک، قابل عرضه نیست؛ ظهور این ملک در روی زمین دشوار است که اولین مرحله آن را پیامبر(ص) در غدیر خم انجام دادند ولی مردم بی بصیرت آن روزگار به این حکومت پشت کردند و این فرصت را از بین بردند؛ مرحله دوم این حکومت در قیام تاریخی امام حسین(ع) در کربلا شکل گرفت و ماموریت حضرت، عمق بخشیدن به این حکومت بود. استاد حوزه و دانشگاه حجاب گناه آلود مردم را عامل اصلی عدم ظهور حقیقت ولایت دانست و اظهارداشت: دستگاه شیطانی انس و جن حجابی عمیق ایجاد کرده اند تا از ظهور این نور جلوگیری کنند ولی در روایات آمده است که در زمان ظهور، عقول و قلوب مردمان کامل شده و علم و نور الهی تجلی ظهور پیدا می کند؛ به طور کلی در روزگار ظهور قواعد و قوانین عالم، یکسره بر هم می ریزد. وی قیام امام حسین(ع) در صحرای کربلا را در مسیر منطق علمی حضرت در جهت ایجاد حکومت جهانی مهدوی ذکر کرد و گفت: منطق عملی حضرت، همراه با ستیز و عاطفه بود تا دنیا برای زمینه سازی ولایت حقیقی ائمه بر انسان ها در زمان ظهور و رجعت آماده شود؛ پیدایش عاشورا همگرایی دوستان اهل بیت(ع) در فضای عاطفی بی نظیر است زیرا هیچوقت نمی توان افرادی را حتی در یک نظام خانوادگی در کنار هم قرار داد که تا این اندازه هدف مشترک، مقدس و گروه عاطفی و برادرانه ای در کنار هم داشته باشند. میرباقری در پایان خاطرنشان کرد: جامعه موحدین، در زمان ظهور امام زمان(عج) شکل می گیرد زیرا اولین هسته شکل گیری این جامعه در عاشورا تشکیل شد. .

پرسمان دانشگاهیان

مرجع:

ایجاد شده در 1401/03/25



0 دیدگاه
برای این پست دیدگاهی وجود ندارد

ارسال نظر



آدرس : آزمايشگاه داده کاوي و پردازش تصوير، دانشکده مهندسي کامپيوتر، دانشگاه صنعتي شاهرود

09111169156

info@parsaqa.com

حامیان

Image Image Image

همكاران ما

Image Image