تخمین زمان مطالعه: 1 دقیقه
چنان چه پس از رسیدن به میقات بر او معلوم شده که از تبریز مستطیع بوده به این معنی که مالک بوده در تبریز مقداری را که میتوانسته با مال خود به حج بیاید و برگردد و بعد از برگشتن هم قادر بر اعاشه بوده، استیجار او خود را برای حج غیر باطل بوده و حج او برای خودش صحیح است و مجزی از حجّة الإسلام است و اگر پس از رسیدن به میقات، از میقات خود را مستطیع میبیند به این معنی که استطاعت موجود در تبریز را به نحوی که ذکر شد نداشته، حج او مجزی از حجّة الإسلام نیست، پس اگر بعد مستطیع شود واجب است حجّة الإسلام را به جا آورد.
و حجّی که استیجار نموده در هر دو صورت، اگر معلوم باشد که نایب حج را به وجه صحیح به نیابت از میّت به جا آورده، حج او مبرء ذمّه میّت هست و استحقاق اجرت عمل خود را به همین پسر که وصی میّت بوده دارد و لکن خود پسر که وصی میّت بوده و تا میقات به نیابت از میّت طیِّ طریق کرده، استحقاق او اجرت را از مال الوصایه معلوم نیست و به وصیّت هم عمل نکرده است. .
موتور جستجوی پرسش و پاسخ دینی امین
تماس با ما
آدرس : آزمايشگاه داده کاوي و پردازش تصوير، دانشکده مهندسي کامپيوتر، دانشگاه صنعتي شاهرود
09111169156
info@parsaqa.com
حامیان
همكاران ما
کلیه حقوق این سامانه متعلق به عموم محققین عالم تشیع است.