تخمین زمان مطالعه: 1 دقیقه
در مورد قصاص، تنها اعدام است ولاغیر، زیرا که «فَمَنِ اعْتَدىٰ عَلَیْکُمْ فَاعْتَدُوا عَلَیْهِ بِمِثْلِ مَا اعْتَدىٰ عَلَیْکُمْ » (بقره / 194) و «اَلنَّفْسَ بِالنَّفْسِ» (بقره / 194) نص در این حکم است، ولى در مورد رجم و مانند آن که منظور کشتن نیست، اگر با رجم عادى کشته نشود هرگز قتل مجرم جایز نیست تا چه رسد که اگر سلامت خود را بازیابد، که در صورت امکان، پس از اجراى رجم و مانند آن باید در اعاده سلامت محکوم، کوشش به عمل آید. بالاخره حد اعم از قصاص است، زیرا قصاص برحسب نصوص، فقط قتل است، و حد مىتواند قتل باشد مانند: حد مرتد و محارب با خدا و رسول و ساعى در افساد که مجازات آن بین صلب و قتل است - و مىتواند قتل نباشد. مانند: رجم. ولى حد محدود به دلیل خاصش مىباشد. مانند: رجم و تازیانه و ... منبع: احکام قضایی بر مبنای قرآنی، محمد صادقی تهرانی، ناشر: شکرانه، قم، 1392 ش. .
راسخون
تماس با ما
آدرس : آزمايشگاه داده کاوي و پردازش تصوير، دانشکده مهندسي کامپيوتر، دانشگاه صنعتي شاهرود
09111169156
info@parsaqa.com
حامیان
همكاران ما
کلیه حقوق این سامانه متعلق به عموم محققین عالم تشیع است.