تطبیق علایم ظهور بر اشخاص قطعاً کار دوست نادان است /

تخمین زمان مطالعه: 6 دقیقه

تطبیق علایم ظهور بر اشخاص قطعاً کار دوست نادان است خبرگزاری فارس: استاد عرفان حوزه علمیه قم با بیان اینکه سی دی «ظهور نزدیک است»، مصداق روایت «کَذَبَ الوقّاتون» است؛ اظهار داشت: تطبیق علایم ظهور بر اشخاص قطعاً کار دوست نادان و یا دشمن است. حجت الاسلام و المسلمین سید علی حسینی آملی؛ از اساتید عرفان حوزه علمیه قم در گفت‌وگو با خبرنگار آیین و اندیشه خبرگزاری فارس در نقد و بررسی سی دی «ظهور نزدیک است» و علائم ظهور حضرت ولی عصر (عج) گفت: در مورد شرایط و علایم ظهور حضرت بقیة الله امام عصر (عج) دو نکته مطرح است؛ یکی علایم جانبی و دیگری شرط محوری.


تطبیق علایم ظهور بر اشخاص قطعاً کار دوست نادان است خبرگزاری فارس: استاد عرفان حوزه علمیه قم با بیان اینکه سی دی «ظهور نزدیک است»، مصداق روایت «کَذَبَ الوقّاتون» است؛ اظهار داشت: تطبیق علایم ظهور بر اشخاص قطعاً کار دوست نادان و یا دشمن است. حجت الاسلام و المسلمین سید علی حسینی آملی؛ از اساتید عرفان حوزه علمیه قم در گفت‌وگو با خبرنگار آیین و اندیشه خبرگزاری فارس در نقد و بررسی سی دی «ظهور نزدیک است» و علائم ظهور حضرت ولی عصر (عج) گفت: در مورد شرایط و علایم ظهور حضرت بقیة الله امام عصر (عج) دو نکته مطرح است؛ یکی علایم جانبی و دیگری شرط محوری. وی در ادامه افزود: علایم جانبی، شامل برخی وقایع و قضایا مثل خروج سفیانی و مانند آن است و شرط اصلی یا محوری، آمادگی مردم برای ظهور است، مسائلی که در زمان زندگانی یازده امام معصوم (عج) قبلی به دست نیامد و امت اسلام، شخصیت اسلامی و آمادگی خود را در محضر ولی و حجت خدا به منصه ظهور نگذاشتند. استاد عرفان حوزه علمیه قم ادامه داد: بعد از وفات رسول خدا (ص) افراد معدودی بر ولایت بر حق امیرالمومنین علی (ع) وفادار ماندند و لذا حضرت، بیست و پنج سال در انزوا، مظلومیت و محجوریت بسر برد. وی با طرح این سوال که علت این امر چه بود؟ گفت: پاسخش یک کلمه است و آن کوتاهی مردم و ضعف ایمان آنها در حمایت از امامت و ولایت بود و همین مساله در مورد همه انبیا و اوصیا مطرح بود. حجت‌الاسلام حسینی آملی به نمونه‌ای از عدم آمادگی مردم در عصر معصومین اشاره کرد و گفت: از امام صادق (ع) سوال کردند که شما چرا در مقابل منصور دوانقی قیام نمی‌کنید، ـ به تعبیر بنده مگر شما چیزی از سید الشهدا (س) کم دارید یا مگر منصور از یزید چیزی کم دارد؟ ـ امام اشاره کرد به گله گوسفندان که در مسیر راهشان بودند و فرمود: اگر من به تعداد این گله گوسفندان، یار با وفا داشتم قیام می کردم، راوی می‌گوید تعداد گوسفندان را شمردم تا ببینم نظر امام در مورد یاران با وفا چند نفر است و متوجه شدم که هفده گوسفند در آن گله بود. پس امام صادقی (ع) که دارای چهار هزار شاگرد بود که از وی حدیث نقل و از محضرش استفاده می‌کردند، در روز مبادا، هفده نفر یار وفادار ندارد؛ پس برای ظهور حضرت حجت (ع) این نوع آمادگی لازم است. مدرس عرفان اسلامی خاطرنشان کرد: فرض کنید شاگردان منتظر استادی هستند، انتظار آنها از حضور استاد چیست؟ آیا آنها از یکدیگر سوال می‌کنند که معلم امروز با اتوبوس می‌آید یا با تاکسی یا پیاده می‌آید؟ آیا در مسیر راه، کسی مزاحمش می شود یا نه؟ اگر مزاحم شد چگونه جوابش را می‌دهد؟ کسی کاری به این حرفها ندارد بلکه انتظار آنها این است که وقتی معلم در کلاس، حاضر شد، تدریس می‌کند، تکلیف می‌خواهد، آمادگی می‌خواهد، ما را مواخذه کرده یا تشویق می‌کند، یا معلم وقتی وارد کلاس می‌شود چه انتظاری دارد؟ او آمادگی و حضور دانش‌آموز و دانشجو را می‌خواهد، مساله محوری این است و بقیه قضایا همگی از موارد جانبی است. حجت‌الاسلام سید حسینی آملی گفت: شرط محوری در ظهور حضرت مهدی (عج)، آمادگی مردم در اطاعت از ولی خداست، اطاعت از ولی خدا؛ یعنی عمل به قرآن و دستورات اهل بیت (ع)، یعنی مراعات احکام خمسه (واجب، مستحب، مباح، مکروه و حرام)، این همه گفته می‌شود فلان چیز حرام است، بی اعتنایی می‌کنند، این همه می‌گویند فلان چیز واجب است، بی اعتنایی می‌کنند و بعد می‌گویند منتظر ظهور آقا امام زمان (عج) هستیم، و می‌گویند: مهدی بیا! مهدی بیا! مگر آقا کجاست که بیاید، آقا با شما فاصله ندارد که بیاید، منتظر شرایط ما و شماست. محقق و پژوهشگر عرفان اسلامی ادامه داد: جامعه اسلامی باید آمادگی داشته باشد، باید آماده آمدن امام عادل و اجرای عدالت اسلامی با مراعات احکام الهی باشد، باید آمادگی پذیرش ولایت بر حق حضرت را دارا باشد تا حضرت، ظهور کند و گرنه قرار نیست امام عصر (عج) بدون آمادگی امت اسلام، ظهور کند چرا که قرار نیست تاریخ مظلومیت و محجوریت یازده امام گذشته تکرار شود. حجت الاسلام حسینی با اشاره به اینکه «منصور» یکی از القاب حضرت ولیعصر (عج) است، گفت: یکی از القاب حضرت ولیعصر (عج)، منصور است که در زیارت عاشورا دو بار آمده و در جاهای دیگر هم داریم؛ یعنی در دوران ایشان، تاریخ مظلومیت و محجوریت و انزوای ولایت و امامت تکرار نخواهد شد و آقا با پرچم پیروزی می‌آید و پرچم پیروزی هم با آمادگی مردم محقق می‌شود. این پژوهشگر عرفان اسلامی افزود: متاسفانه برخی نمی‌خواهند به این نکته مهم - که شرط محوری ظهور، آمادگی مردم است - بیردازند و به جای آن، به وقایع جانبی و حاشیه‌ای می‌پردازند، مطالبی را که در روایات آمده با شخصیت‌ها تطبیق می‌کنند و این کار، کار دشمنی است که برای تخریب عقاید مذهبی مردم کار کرده، برنامه ریخته و موضع گیری مذهبی می‌کند. وی گفت: طرح دشمن، این است که این قضایا را یک به یک شمرده و بگوید امام زمان ظهورش بسیار نزدیک است، دو سال دیگر پنج سال دیگر و شاید به همین شکل بیست سال شما را همراهی کند و بعد که خبری از ظهور نشد بگوید همه شرایط و علاماتی را که پیغمبرتان و امام صادق (ع) فرموده بود غلط از آب در آمد و شروع کند به انکار اصل قضیه. وی در مورد مستند ظهور نزدیک است گفت: این سی دی، مصداق همان روایتی است که می‌فرماید: کَذَبَ الوقّاتون (کسانی که تعیین وقت می‌کنند دروغ می‌گویند)؛ چرا که امام عصر (عج) امکان دارد این جمعه تشریف بیاورد و امکان دارد یک میلیون جمعه بعد هم نیاید چرا که ظهور، آمادگی مردم را می طلبد. مدرس عرفان اسلامی ادامه داد: امام مهدی (عج) روزی می‌آید که همه مردم از ظلم به ستوه آمده و خواهان عدالت و ولایت باشند، عدالت و ولایتی که بر اساس فطرت انسانی بنا نهاده شده است. حجت الاسلام حسینی آملی در پایان متذکر شد: امروز، جهان، شعار حکومت واحد جهانی را می‌دهد؛ اما حاکم این حکومت کیست؟ اینکه جهان بشریت باید روزی زیر پرچم و نظام واحد جهانی برود، خواسته فطرت است اما همین فطرت می‌گوید که حاکم باید حکومتش بر مبنای عدالت باشد، ما قطعا خواهان ظهور آقایی هستیم که بیاید و آن مبنای حکومتی را که فطرت انسانی و الهی بر آن جهت است، بر پا کند، ما نیازمند چنین آمادگی هستیم و اگر این آمادگی حاصل شد حضرت ظهور می‌کند و اگر این آمادگی حاصل نشد همچنان باید منتظر بمانیم و بدانیم که تطبیق علایم ظهور بر اشخاص قطعا کار دوست نادان و یا دشمن است. .

پرسمان دانشگاهیان

مرجع:

ایجاد شده در 1401/03/25



0 دیدگاه
برای این پست دیدگاهی وجود ندارد

ارسال نظر



آدرس : آزمايشگاه داده کاوي و پردازش تصوير، دانشکده مهندسي کامپيوتر، دانشگاه صنعتي شاهرود

09111169156

info@parsaqa.com

حامیان

Image Image Image

همكاران ما

Image Image