تخمین زمان مطالعه: 1 دقیقه
مطلب همان قسم است که علّامه قدس سره در (قواعد) فرمودهاند، ابداً دلیلی که دلالت کند بر این که صوم از سی روز زیاد نمیشود و از بیست و نه روز کمتر نمیشود نداریم، نهایت آن است که دوره قمر در هر جا زاید بر سی روز نمیشود و کمتر از بیست و نه روز نمیشود.
امّا در أمکنه متعدّده اگر انسان اوّل ماه جایی باشد و آخر ماه در جای دیگر و اختلاف افق این دو محل نحوی باشد که در محلّی که اوّل ماه بوده رؤیت هلال شده است و بعد که مسافرت کرده به محل دیگر رسیده که به حسب افق آن جا در ماه دیگر رؤیت هلال بعد از گذشتن سی و یک روز، یا سی و دو روز واقع شده، این شخص در اوّل ماه در جایی که بوده در آن جا مکلّف بوده روزه بگیر و در آخر ماه که در روز دیگر است مکلّف است روزه بگیرد. .
موتور جستجوی پرسش و پاسخ دینی امین
تماس با ما
آدرس : آزمايشگاه داده کاوي و پردازش تصوير، دانشکده مهندسي کامپيوتر، دانشگاه صنعتي شاهرود
09111169156
info@parsaqa.com
حامیان
همكاران ما
کلیه حقوق این سامانه متعلق به عموم محققین عالم تشیع است.