تخمین زمان مطالعه: 1 دقیقه
الف) احتمال کافی نیست; و ظن اگر سبب شود که او خود را مستحق بداند کفایت می کند.
ب) شبههآن است که انسان آن وطی را برای خود مجاز بداند; هر چند بر اثر عوارض آن را حرام ببیند. مثلا تصوّر کند که ازدواج شرعی واقع شده، ولی در ماه رمضان یا در زمان عادت با همسر خود نزدیکی کند. این هم مصداق وطی به شبههاست.
ج) در صورتی که باور کند آن وطی برای او حلال است، حکم وطی به شبههجاری است.
د) واطی به شبههصاحب فراش نیست. و اگر آن زن شوهری داشته باشد، فرزند به شوهر ملحق می شود.
ه) هیچ کدام وطی به شبههنیست، هر چند تکلیف از چنین اشخاصی برداشته شده است. ولی در نکاح فاسد، اگر خیال می کرده نکاح صحیح است، وطی به شبههمحسوب می شود. .
موتور جستجوی پرسش و پاسخ دینی امین
تماس با ما
آدرس : آزمايشگاه داده کاوي و پردازش تصوير، دانشکده مهندسي کامپيوتر، دانشگاه صنعتي شاهرود
09111169156
info@parsaqa.com
حامیان
همكاران ما
کلیه حقوق این سامانه متعلق به عموم محققین عالم تشیع است.