تخمین زمان مطالعه: 1 دقیقه
اولاً به صرف شک، قطع نماز جایز نمى شود بلکه لازم است مسائل شکیات را بطوریکه در توضیح المسائل بیان شده، یاد بگیرند و در هنگام عروض شک طبق آنها عمل کنند. و ثانیاً نیت قطع، بدون انجام کارى که موجب بطلان نماز شود، نمازگزار را از نمازى که مشغول بوده خارج نمى کند لذا در مواردى که مى خواهند نمازى را رها کنند و نماز دیگرى را شروع کنند باید منافى انجام دهند، مثلاً حرف بزنند یا پشت به قبله کنند، پس از آن به نماز دیگرى مشغول شوند و در این مسأله فرقى بین نماز جماعت و فرادى و اول و وسط نماز نیست. منبع: جامع المسائل، استفتائات آیت الله العظمی محمد فاضل لنکرانی (ره)، جلد دوم، قم: امیر العلم، 1383. .
راسخون
تماس با ما
آدرس : آزمايشگاه داده کاوي و پردازش تصوير، دانشکده مهندسي کامپيوتر، دانشگاه صنعتي شاهرود
09111169156
info@parsaqa.com
حامیان
همكاران ما
کلیه حقوق این سامانه متعلق به عموم محققین عالم تشیع است.