تخمین زمان مطالعه: 1 دقیقه
در روایات متعددی به این مطلب اشاره شده است که سئوال قبر تنها از دو گروه است: کسانی که دارای ایمان خالص و یا کفر خالص اند. و اما بقیّه به حال خود رها می شوند و سئوالشان به روز قیامت موکول می شود. چنانچه امام صادق (ص) می فرماید: (لا یَسألُ فی القَبر من مَحَّضَ الایمانَ محضاً او مَحضَّ الکُفَر مَحضاً و الاخرون یَلهُونَ عنهم) (1)، در قبر سئوال نمی شود مگر از کسانی که ایمان خالص یا کفر خالص دارند متعرض سایر اشخاص نمی شوند.
و نظیر همین معنا را امام باقر (ع) در جواب یکی از صحابه می فرمایند: وقتی یکی از اصحاب از آن حضرت می پرسد: (مَن المَسؤُلُونَ فی قُبورهم)؟ از چه کسانی در قبر سئوال می شود؟ امام می فرماید: (من مَحَّضَ الایمانَ و من مَحَّضَ الکفَر)، کسانی که ایمان خالص یا کفر خالص دارند. (2)
.
موتور جستجوی پرسش و پاسخ دینی امین
تماس با ما
آدرس : آزمايشگاه داده کاوي و پردازش تصوير، دانشکده مهندسي کامپيوتر، دانشگاه صنعتي شاهرود
09111169156
info@parsaqa.com
حامیان
همكاران ما
کلیه حقوق این سامانه متعلق به عموم محققین عالم تشیع است.