تخمین زمان مطالعه: 1 دقیقه
باسمه تعالى؛ دو دختر مزبور تا زمان بلوغ شخص- در صورتى که مدت عقد منقضى نشده باشد- به زوجیت او باقى هستند، لذا باید ابراء مدت را بعد از بلوغ بیان بنماید؛ و چنانکه ظاهر فرض است که شخص بعد از بلوغ، ابراء مدت نموده و بعد ادعا کرد ابراء او با قصد نبوده، باید آن را اثبات نماید، و الّا حکم به صحت ابراء مىشود، و آن عقدى که بعد از رخصت در زمان صغر شخص با شخص دوم واقع شده است، باطل مىباشد، بلکه در صورت دخول با علم به حکم و موضوع، موجب حرمت ابدى هم مىشود، و الله العالم. منبع: استفتائات جدید، آیت الله العظمی جواد تبریزی (رحمه الله)، جلد اول، قم: نشر سرور، 1385. .
راسخون
تماس با ما
آدرس : آزمايشگاه داده کاوي و پردازش تصوير، دانشکده مهندسي کامپيوتر، دانشگاه صنعتي شاهرود
09111169156
info@parsaqa.com
حامیان
همكاران ما
کلیه حقوق این سامانه متعلق به عموم محققین عالم تشیع است.