تخمین زمان مطالعه: 2 دقیقه
در مورد تعداد فرزندان حضرت آدم ـ عليه السّلام ـ اقوال مختلفي وجود دارد كه عبارتند از: 1. همسر آن حضرت حوا پانصد بطن (شکم) فرزند به دنيا آورد كه در هر بطن يك پسر و يك دختر متولّد ميشد. كه مجموعاً هزار فرزند ميشود. 2. براي حضرت آدم هفتاد بطن بچه به دنيا آمد، كه هر بطن يك پسر و يك دختر به دنيا ميآمدند و بعد يك پسر و يك دختر متولّد شد. كه مجموعاً 142 فرزند ميشود. 3. براي حضرت آدم از حوا بيست فرزند پسر و بيست فرزند دختر متولّد شد، كه در هر بطني يك پسر و يك دختر متولّد ميشد، كه مجموعاً ميشود، 40 فرزند. 4. اولاد حضرت آدم و حوا ـ عليهما السّلام ـ صد و بيست بطن در هفتصد سال از عمرشان بود كه مجموعاً 120 فرزند ميشود كه اين روايت اشارهاي به پسر و دختر بودن هر بطن ندارد. چون براي حضرت آدم همسر ديگري غير از حواء ـ سلام الله عليها ـ نبوده اين اشكال به ذهن ميرسد كه با توجّه به اينكه زنها در 50 يا 60 سالگي يائسه ميشوند و ديگر بچهدار نميشوند يك زن به طور طبيعي با احتساب ايام حاملگي و طهارت نميتواند بيش از 65 بطن فرزند به دنيا بياورد. پس رواياتي كه براي ايشان بيش از اين مقدار نوشتهاند صحيح نميباشند، در جواب بايد گفت: متوسط عمر فعلي انسانها كه نهايتاً از صد سال تجاوز نميكند مگر خيلي كم، ولي در گذشته متوسط عمر انسانها خيلي بيشتر از عمر فعلي انسانها بوده است، مثلاً عمر حضرت آدم ـ عليه السّلام ـ بيش از نهصد سال و عمر حضرت نوح ـ عليه السّلام ـ 950 سال بوده پس انسانهاي گذشته تقريباً ده برابر انسانهای فعلي عمر ميكردند. پس سالهايي كه يك زن ميتوانست باردار شود هم طبيعتاً 10 برابر ميشود، پس يك زن در زمانهاي گذشته به راحتي ميتوانسته 500 بطن بچه به دنيا بياورد ، همان طور كه در يكي از روايات اشاره دارد كه در هفتصد سال از عمرشان 120 بطن فرزند به دنيا آمد. به نام برخي از آنها اشاره مي شود: 1. هابيل 2. قابيل 3. شيث (هبة الله) 4. عناق 5. اقليما 6. لوزا 7. انوش 8. قنينان 9. مهلائيل 10 يارد 11. اخنوخ 12. متوشالخ 13.لامک. در نتيجه به طور خلاصه فرزنداني كه براي حضرت آدم و حوا نقل كردهاند، 40 فرزند يا 120 فرزند و يا 142 فرزند و يا 1000 فرزند داشتهاند. .
تماس با ما
آدرس : آزمايشگاه داده کاوي و پردازش تصوير، دانشکده مهندسي کامپيوتر، دانشگاه صنعتي شاهرود
09111169156
info@parsaqa.com
حامیان
همكاران ما
کلیه حقوق این سامانه متعلق به عموم محققین عالم تشیع است.