تخمین زمان مطالعه: 1 دقیقه

اینجانب در هنگام عمره تمتع ما بین شوط 2 و 3 یا 3 و 4 بود که شک کردم، در همان حال می‌دانستم که اگر کسی قبل از شوط چهارم شک کرد، طوافش باطل است و دوباره باید از اوّل شروع کند ولی چون فکر می‌کردم فقط طواف نساء را اگر کسی صحیح انجام ندهد، محرم باقی می‌ماند، لذا به شکّ خود اعتنا نکرده و طواف را ادامه دادم، حالا که به تهران برگشته‌ام، بعضی می‌گویند: اگر طواف عمره تمتع کسی باطل باشد، به احرام عمره تمتع باقی می‌ماند و بعضی می‌گویند: بعد از تقصیر از احرام در می‌آید ولی یک طواف عمره به گردنش باقی می‌ماند، می‌خواستم سؤال کنم از این دو قول کدامشان صحیح است؟


اگر جدا آنچه مرقوم شده صحیح است و وسوسه نیست، باقی بر احرام هستید و با انجام اعمال عمره مفرده از احرام خارج می‌شوید و باید سال بعد به حج بروید.

موتور جستجوی پرسش و پاسخ دینی امین

مرجع: امام خمینی

ایجاد شده در 1401/04/02



0 دیدگاه
برای این پست دیدگاهی وجود ندارد

ارسال نظر



آدرس : آزمايشگاه داده کاوي و پردازش تصوير، دانشکده مهندسي کامپيوتر، دانشگاه صنعتي شاهرود

09111169156

info@parsaqa.com

حامیان

Image Image Image

همكاران ما

Image Image