تخمین زمان مطالعه: 2 دقیقه
درآیه164سوره آل عمران وآیه2سوره جمعه تزکیه مقدم برتعلیم ذکرشده ویزکیهم ویعلمهم الکتاب والحکمه مفسرین احتمال داده اند مراد از تزکیه پاک کردن عقاید باطل و خرافات و شرک و اخلاق و رفتار زشت و جاهلی باشد برای آماده شدن ذهن و فکر و نفس انسان جهت دریافت عقاید صحیح و حقایق ایمانی وتخلق به اخلاق الهی زیرا دیو چو بیرون رود فرشته دراید بنابر این تزکیه نقش علت را برای تعلیم و حکمت خواهد داشت و رابطه تزکیه وتعلیم میشود رابطه علت و معلول.ازطرف دیگر استفاده صحیح ازعلم و دانش و قرارگرفتن ان درمسیرمنافع وتعالی همه انسان ها بلکه حیات همه موجودات هستی درحد و اندازه حق حیاتشان بستگی به تزکیه عالم دارد اگرتزکیه او نباشد تعلیم به غایت و هدف و نتیجه مطلوب نمی رسد عالمی مفید و نافع است که از ابزارعلم درجهت صحیح استفاده کند نه درجهت باطل و فاسد عالمانی که علم خود را دراختیار مستکبرین و ظالمین قرار میدهند برای انان بمب اتم و بمب شیمیائی وسلاحهای کشتارجمعی که فراتر ازحد دفاع و تنها برای سلطه جوئی و استکبار کاربرد دارد می سازند دانشمندان غیرمهذبی هستندکه علمشان همچوچراغ دردست دزد است و بدتر از جهل برای خودشان و جامعه نتیجه میدهد ترکیبات امروزی مواد مخدر و یرانگر فرد و جامعه توسط عالمانی در ازمایشگاه های مافیای قدرت و ثروت و قاچاق مواد خانمانسوز تولید میشودو در عوض خدمات علمی بزرگ و رفاه اور وتوسعه وتعالی بخش فرد و جامعه توسط عالمان خودساخته ای بوده که جز قصد خدمت و پاس داشت جایگاه علم و دانش و تقرب به خدا انگیزه دیگری نداشته اند. باتحقیق حال دانشمندان حوزه و دانشگاه دانشمندان داخل و خارج این واقعیت تایید میشود که حقیقتا تهذیب مقدم برتعلیم است و لغزش عالم چنانچه حضرت علی علیه السلام فرموده اند: مانند شکسته شدن کشتی است که هم خود غرق میشود و هم دیگران را غرق میکند .زله العالم کانکسارالسفینه تغرق وتغرق. .
پرسمان دانشگاهیان
تماس با ما
آدرس : آزمايشگاه داده کاوي و پردازش تصوير، دانشکده مهندسي کامپيوتر، دانشگاه صنعتي شاهرود
09111169156
info@parsaqa.com
حامیان
همكاران ما
کلیه حقوق این سامانه متعلق به عموم محققین عالم تشیع است.