تخمین زمان مطالعه: 2 دقیقه
در پاسخ چند نکته قابل توجه است : 1- این عبارت دربرخی کتب مانند بحار الانوار، ج 84 ، ص 199، با عبارت روی یعنی روایت شده آمده است و مرحوم فیض کاشانی در کلمات مکنونه ، ص 33 آن را بیان کرده است ودر مجموع شاید تمایل بیشتر علما به حدیث نبودن آن باشد . 2-این عبارت از نظر متنی بیشترتوجه است تا از نظر سندی 3- مفاد و محتوای عبادت فوق کاملا هماهنگ با اصول و تعالیم دین و مورد تایید و تاکید آن است . 4- محور مورد تاکید در این عبارت این است که خداوند توسط موجودات و مخلوقات دارای ظهور و تجلی است و بدون مظهر ظهور و تجلی ندارد . به عبارت دیگر بر این نکته تکیه دارد که خداوند در کنار نیست و خدای کنار وجود ندارد بلکه خداوند با موجودات و همراه آنها است و ظهور و تجلی او نیز از طریق همین موجودات است و اگر خداوند مخلوقی نداشت و موجودات را خلق نمی کرد همواره ناشناخته باقی می ماند و دواصاف و اسما و صفات او شناخته نمی شد . پس خداوند که گوهری بی بدیل و ارزشمند و مخفی و پنهان بود می خواست که جلوه کند و خود را بنماید و خود را بشناسد و به همین خاطر خلق را آفرید و موجودات را به وجود اورد تا از طریق آنها ظهور و بروز یابد و تجلی کند و به این وسیله شناخته گردد . (لوح فشرده پرسمان، اداره مشاوره نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها، کد: 21/100123562) .
پرسمان دانشگاهیان
تماس با ما
آدرس : آزمايشگاه داده کاوي و پردازش تصوير، دانشکده مهندسي کامپيوتر، دانشگاه صنعتي شاهرود
09111169156
info@parsaqa.com
حامیان
همكاران ما
کلیه حقوق این سامانه متعلق به عموم محققین عالم تشیع است.