تخمین زمان مطالعه: 1 دقیقه
بیشتر مراجع تقلید چنین کاری را جایز شمردهاند، ولی برخی فقها[1] آنرا تنها با رضایت مجنی علیه یا حاکم شرع (حکم دادگاه) جایز شمرده و برخی[2] نیز، در مورد حد، آنرا جایز نمیدانند.ضمائم:پاسخ دفاتر مراجع عظام تقلید نسبت به این سؤال، چنین است:[3]حضرت آیت الله العظمی خامنهای (مد ظله العالی):در صورتی که خودش اقدام به پیوند کند اشکالی ندارد.حضرت آیت الله العظمی سیستانی (مد ظله العالی):جایز است.حضرت آیت الله العظمی شبیری زنجانی (مد ظله العالی):اگر به جهت حد بوده، جایز نیست و اگر به جهت قصاص باشد بدون رضایت مجنی علیه جایز نیست.حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی (مد ظله العالی):در صورتی که با رضایت صاحب عضو باشد و خطری برای او نداشته باشد جایز است.حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی(مد ظله العالی):منوط به صلاحدید حاکم شرع است. حضرت آیت الله هادوی تهرانی (دامت برکاته):پیوند اعضای بدن خودش که در اثر حد یا قصاص جدا شده و نیز پیوند اعضای دیگران، به بدنش جایز است.لینک به سایت استفتائات .
اسلام کوئست
تماس با ما
آدرس : آزمايشگاه داده کاوي و پردازش تصوير، دانشکده مهندسي کامپيوتر، دانشگاه صنعتي شاهرود
09111169156
info@parsaqa.com
حامیان
همكاران ما
کلیه حقوق این سامانه متعلق به عموم محققین عالم تشیع است.