تخمین زمان مطالعه: 1 دقیقه
در احکام عبادى، باید علت و حکمت حکم را از آیات قرآن و روایات معصومین جستوجو کرد. در آیات و روایات، علت و حکمت این حکم به نظر نرسید و تنها در روایات از خواندن قرآن در رکوع و سجود نهى شده است و این با توجه به قرائنى که در روایات هست نهى کراهتى مىباشد. از جمله این روایات: حضرت على علیه السلام مىفرماید: «هفت نفر نباید قرآن بخوانند، رکوع کننده و سجده کننده در نماز، کسى که در دستشویى است، کسى که در حمام است، شخص جنب، زنان حائض و زنان نفساء.1 پینوشت: (1). نفساء زنانى که پس از زایمان خون مىبینند؛ وسائلالشیعه، ج 6، ص 246 منبع: پرسمان قرآنی فلسفه احکام، سید علی هاشمی نشلجی، نشر جمال، 1390. .
راسخون
تماس با ما
آدرس : آزمايشگاه داده کاوي و پردازش تصوير، دانشکده مهندسي کامپيوتر، دانشگاه صنعتي شاهرود
09111169156
info@parsaqa.com
حامیان
همكاران ما
کلیه حقوق این سامانه متعلق به عموم محققین عالم تشیع است.