تخمین زمان مطالعه: 2 دقیقه
همه مراجع (به جز سیستانى): اگر تمام خون اول یا مقدارى از آن در روزهاى عادت باشد و خون دوم در روزهاى عادت نباشد، باید خون اول را حیض و خون دوم را استحاضه قرار دهد. توضیح المسائل مراجع، م 483 ؛ بهجت، وسیلةالنجاة، ج 1، م 253 ؛ وحید، توضیح المسائل، م 489 و دفتر: خامنه اى.آیةاللَّه سیستانى: اگر تمام خون اول یا مقدارى از آن در روزهاى عادت باشد و خون دوم در روزهاى عادت نباشد، باید خون اول را حیض و خون دوم را استحاضه قرار دهد مگر این که خون دوم نشانه هاى حیض را داشته باشد. در این صورت به اندازه خون اول و پاکى وسط و خون دوم که در مجموع از ده روز نگذرد حیض و بقیه استحاضه مى باشد (-(به عنوان مثال اگر سه روز خون ببیند و سه روز پاک شود و سپس پنج روز خون با نشانه هاى حیض مشاهده کند، سه روز اول و چهار روز از خون دوم حیض است )-). توضیح المسائل مراجع، م 483. تبصره 1 . حکم پاکى وسط در عنوان «لکه بینى» بیان شده است. تبصره 2 . فرض پاسخ در جایى است که هر یک از خون اول و دوم به تنهایى از ده روز بیشتر نشود. .
پرسمان دانشگاهیان
تماس با ما
آدرس : آزمايشگاه داده کاوي و پردازش تصوير، دانشکده مهندسي کامپيوتر، دانشگاه صنعتي شاهرود
09111169156
info@parsaqa.com
حامیان
همكاران ما
کلیه حقوق این سامانه متعلق به عموم محققین عالم تشیع است.