تخمین زمان مطالعه: 1 دقیقه
کرسی: بنابر آنچه که از روایات استفاده می شود، کرسی، ظاهر علم خداوند بوده و عرش باطن آن است. امام صادق(ع) در روایتی می فرماید: «... عرش در همان حال که با کرسی مرتبط است، از آن جدا می باشد؛ زیرا آنها دو در، از بزرگ ترین درهای غیب هستند و هر دو نهان اند، آن دو در غیب قرین و نزدیک یک دیگراند.؛ زیرا کرسی باب آشکار غیب است که آغاز آفرینش از آن بوده و همه اشیا از آن پدید می آیند؛ و عرش باب نهان است که علم چگونگی، بودن، اندازه، حد، مکان، مشیّت، صفت اراده و دانش الفاظ و حرکات و ترک، و علم بازگشت و آغاز، همه در آن یافت می شود. پس آنها در علم، دو باب نزدیک به یکدیگرند؛ زیرا ملک عرش غیر از ملک کرسی است و دانش آن، نهان تر از علم کرسی است...»، (ر.ک: توحید، صدوق، باب 50، صص 321 - 323، ج اوّل). .
پرسمان دانشگاهیان
تماس با ما
آدرس : آزمايشگاه داده کاوي و پردازش تصوير، دانشکده مهندسي کامپيوتر، دانشگاه صنعتي شاهرود
09111169156
info@parsaqa.com
حامیان
همكاران ما
کلیه حقوق این سامانه متعلق به عموم محققین عالم تشیع است.