تخمین زمان مطالعه: 1 دقیقه
فیلسوفان مسلمان بر این باورند که «جوهر»، جنس برای مقولات تحت جوهر است؛[1] یعنی «جوهر» جنسالاجناس است و اقسامی که برای آن برشمردهاند انواع آن به حساب میآیند؛ انواع تحت جنس جوهر، عبارتاند از: جسم، مادّه، صورت، نفس و عقل، که اشخاص و افراد آنها در خارج موجودند. [2]برخی از فلاسفه، برای اثباتِ جنس بودن جوهر برای ماهیاتِ نوعی تحت آن، استدلال میکنند که احتیاج ماهیات عرضی در وجود خارجیشان به موضوعی که بینیاز از آنها باشد مستلزم آن است که در خارج ماهیتی باشد که ذاتاً موضوع آن اعراض و بینیاز از آنها باشد؛ زیرا اگر چنین موضوعی نباشد، زنجیره این نیازمندی تا بینهایت ادامه مییابد، و در این صورت هیچ ماهیتی تحقق نخواهد یافت.[3] .
اسلام کوئست
تماس با ما
آدرس : آزمايشگاه داده کاوي و پردازش تصوير، دانشکده مهندسي کامپيوتر، دانشگاه صنعتي شاهرود
09111169156
info@parsaqa.com
حامیان
همكاران ما
کلیه حقوق این سامانه متعلق به عموم محققین عالم تشیع است.