تخمین زمان مطالعه: 1 دقیقه
باسمه تعالی؛ تشریع احکام در زمانها، مختلف بر حسب مصالح و مفاسد در زمان معیّنى که آن شرع مشروعیت داشته است فرق مىکند، و هنوز اول نبوت بوده است نه ختم نبوّت، و زمینۀ تشریع احکام مخالف در زمانهاى دیگر فراهم شده است. و توالد و تناسل بر مبناى شرع سابق توالد و تناسل مشروع است و نکاح در مقابل زنا قرار دارد، بنابراین اگر روایات دستۀ اول مطابق واقع باشد، محذورى ندارد؛ و اگر روایات دستۀ دوم مطابق واقع باشد، آن هم محذورى ندارد. و امّا اشکال تجرّد، جواب این است که حوریّه یا جنّیه، مادى هستند و خداوند قدرت دارد از حوریّه یا جنّیه با نطفۀ انسان، انسان بیافریند. و در بهشت مؤمنین همسران حوریّه دارند و لذات مادى در بهشت وجود دارد، و اللّه العالم. منبع: استفتائات جدید، آیت الله العظمی جواد تبریزی (رحمه الله)، جلد دوم، قم: نشر سرور، 1385. .
راسخون
تماس با ما
آدرس : آزمايشگاه داده کاوي و پردازش تصوير، دانشکده مهندسي کامپيوتر، دانشگاه صنعتي شاهرود
09111169156
info@parsaqa.com
حامیان
همكاران ما
کلیه حقوق این سامانه متعلق به عموم محققین عالم تشیع است.