تخمین زمان مطالعه: 1 دقیقه
بسمه تعالی: در صورت اختیار، چنین کاری جایز نیست. زیرا معلوم نیست که جدّه پیش از میقات قرار دارد؛ بلکه احرام بستن در صورتی صحیح است که با نذر قبل از میقات محرم شود یا آن که از خود میقات محرم شود، اما در صورت اضطرار که نتواند به میقات برود و از آنجا محرم شود و با نذر از شهر و دیار خویش و یا در هواپیما پیش از رسیدن به جده محرم نشده باید میان احرام از جدّه با نذر و تجدید احرام در خارج از حرم، از ادنی الحل احتیاطاً جمع کند و در صورتی که برای او بازگشتن به میقات امکان نداشته باشد و احرامش را قبل از داخل شدن در حرم تجدید نکرده باشد همانگونه که در سؤال آمده است و یا آن که میتوانست به میقات باز گردد اما برنگشت بلکه به احرام از جدّه اکتفا کرد، در این صور احتیاط واجب آن است که حج را اعاده کند، والله العالم. منبع: استفتائات حج، مطابق با فتاوای آیت الله العظمی میرزا جواد تبریزی (ره)، قم: دارالصدیقه الشهید، ۱۳۸۴. .
راسخون
تماس با ما
آدرس : آزمايشگاه داده کاوي و پردازش تصوير، دانشکده مهندسي کامپيوتر، دانشگاه صنعتي شاهرود
09111169156
info@parsaqa.com
حامیان
همكاران ما
کلیه حقوق این سامانه متعلق به عموم محققین عالم تشیع است.