تخمین زمان مطالعه: 1 دقیقه
در فرض سؤال، با توجه به اینکه با طرق شرعیه زنا ثابت نشده است، نمی توان گفت جنین احکام ولد زنا را دارد و محتمل است از ازدواج موقت یا جذب منی بوده باشد و خوف زن دلیل بر زنا نمی شود. چون نوعاً ازدواج موقت ناشایست تلقی می شود. عدم ادعای نکاح دلیل عدم آن اگرچه بنحو موقت نمی شود، بنابراین محلی برای طرح سؤال بعدی باقی نمی ماند. ولی بطور کلی آنچه که مورد اتفاق است این است که بین ولد زنا و زانی و اقارب زانی توارثی نیست. اما نسبت به زانیة و اقارب او مسأله محل خلاف است، و احوط تصالح می باشد.بلی، ظاهر این است که بین اولاد ولد زنا و زانی نسب وجود دارد، و لذا از جهت نکاح، ظاهر این است که موضوع حرمت نکاح اعم از نسب شرعی و غیر شرعی است. خلاصه ولد زنا متکون از زانی و زانیة است. و لغةً و عرفاً ولد بر او صدق می کند. لذا مزاوجت بین آنان حرام می باشد. و نیز بین ولد زنا و فرزندان زانی و زانیه احکام اخوت مترتب است. بلکه احکام سایر اقربا، مثل عم و خال و غیرهما نیز مترتب می باشد. .
موتور جستجوی پرسش و پاسخ دینی امین
تماس با ما
آدرس : آزمايشگاه داده کاوي و پردازش تصوير، دانشکده مهندسي کامپيوتر، دانشگاه صنعتي شاهرود
09111169156
info@parsaqa.com
حامیان
همكاران ما
کلیه حقوق این سامانه متعلق به عموم محققین عالم تشیع است.