احکام / استفتاء / آیت الله العظمی وحید خراسانی / استفتاء از آیت الله وحید خراسانی / استفتائات اعمال مکه /

تخمین زمان مطالعه: 1 دقیقه

آيا در حج تمتع جايز است كه طواف و نماز آن و سعي را بر وقوفين مقدم نمود؟


تقديم طواف حجّ و نماز آن و سعى بر وقوف در عرفات و مشعر، جايز نيست، مگر براى پير، و زنى كه مى ترسد پس از وقوف حيض شود، و مريض و معلول و كسى كه مى‌ترسد نتواند به مكّه برود و طواف كند، كه براى اينها جايز است پس از بستن احرام حجّ و پيش از دو وقوف، طواف و نمازش را به جا آورند، و سعى را در وقت خودش پس از اعمال روز عيد انجام دهند، و احتياط واجب آن است كه سعى را پس از نماز طواف انجام دهند و در وقت خودش نيز دوباره به جا آورند. و اما كسى كه ترس دارد كه پس از منى دوباره به مكّه رفتن براى او مهيّا نشود، سعيش را نيز پس از نماز طواف به جا مى آورد، و لازم نيست دوباره آن را در وقت خودش انجام دهد. و اگر براى افراد مورد استثنا (بعد از آن كه طواف و نماز و يا حتى سعى را هم مقدّم داشتند) تمكّن از انجام آنها بعد از اعمال منى تا آخر ذى الحجّه فراهم شد، اعاده آنها بر آنان لازم نيست، اگر چه سزاوارتر است.منبع: wahidkhorasani.com .

راسخون

مرجع:

ایجاد شده در سه روز پیش



0 دیدگاه
برای این پست دیدگاهی وجود ندارد

ارسال نظر



آدرس : آزمايشگاه داده کاوي و پردازش تصوير، دانشکده مهندسي کامپيوتر، دانشگاه صنعتي شاهرود

09111169156

info@parsaqa.com

حامیان

Image Image Image

همكاران ما

Image Image