تاریخ /

تخمین زمان مطالعه: 7 دقیقه

در وبلاک اهل سنت جنوب ادعا شده که حضرت زهرا ـ سلام الله عليها ـ به شهادت نرسيده، بلکه وفات نموده است، اما مجلس شوراي اسلامي ايران در سال 71 تصويب کردند که آن حضرت به شهادت رسيده اند. در اين باره توضيح دهيد؟


بدون ترديد زهراي اطهر ـ سلام الله عليها ـ نقش بزرگ و حساسي در صيانت و بقاي دين دارد و اگر نبود موضع گيري حضرت زهرا اساس و پايه دين از بين مي رفت. زهرا ـ سلام الله عليها ـ معيار و ترازويي است که ايمان مردم و ميزان استقامت آنان در راه هدايت، نيکي، اخلاص و خلوص در آن سنجيده مي شود. به همين دليل خشنودي آن حضرت، خشنودي خدا و رسول و خشم او خشم خدا و رسول است آنجا که فرمود: فاطمه پاره ي تن من است. او قلب من است که در ميان سينه ام قرار دارد، هر که او را اذيت کند، همانا مرا اذيت کرده و هر که مرا اذيت کند، قطعا خدا را اذيت کرده است. آنچه فاطمه را خشنود کند، مرا خشنود مي کند و آنچه او را به خشم آورد مرا به خشم مي آورد. اين روايت و روايات فراوان ديگر که فقط به چند کتاب از اهل سنت در پاورقي اشاره شد، عده اي را بر آن داشت تا با انکار مظلوميت حضرت زهرا ـ سلام الله عليها ـ که در واقع مخالفت آن حضرت را با مشروع نبودن افرادي مرتبط مي دانند، بلکه بتوانند حقانيت امير مومنان ـ عليه السلام ـ را زير سوال ببرند ولي خواست خداوند بر اين است که نورش همه را فراگيرد هر چند عده اي از اين فراگيري ناراحت شوند. وبلاگ اهل سنت جنوب که بعيد به نظر مي رسد واقعا از اهل سنت باشند با جعل عناوين و فرا فکني و ترجمه و تفسير غلط از برخي روايات و نيز بي توجهي به کتب تاريخي و اهل سنت همچون بخاري، مسلم، حاکم نيشابوري، احمد حنبل، چنين تبليغ مي کنند که حضرت زهرا ـ سلام الله عليها ـ با مرگ طبيعي از دنيا رفته است، ولي مظلوميت آن حضرت و دفاع تا آخرين لحظه عمرش از ولايت و امامت و حقانيت امير مومنان علي ـ عليه السلام ـ آن چنان در تاريخ درخشان است که حتي مخالفين سرسخت آن حضرت نيز نتوانسته اند اين جانفشاني ها را در کتاب هاي روايي و تاريخي خود نياورند. در اين نوشتار فقط اشاره اي مختصر از مظلوميت حضرت صديقه شهيده مي شود و اين که چرا و چگونه به شهادت رسيده اند و خانه اش به آتش کشيده شد و فرزندش سقط و پهلويش شکست، اين مظلوميت ها و در نهايت به شهادت رسيدن حضرت زهرا ـ سلام الله عليها ـ هم در کتاب هاي اهل سنت و هم به اتفاق همه شيعيان که پيرو ائمه معصومين مي باشند ثبت شده است: اول: مظلوميت و شهادت حضرت زهراي اطهر ـ سلام الله عليها ـ در منابع اهل سنت: بخاري که کتابش در بين اهل سنت از اعتبار زيادي برخوردار است مي نويسد: روزي عمر بن خطاب پرسيد اين چه فتنه اي است که پيامبر اکرم ـ صلي الله عليه و آله و سلم ـ فرمود: فتنه اي خواهد آمد که همچون امواج دريا مردم را در برخواهد گرفت؟ حذيفه بن يمان گفت: اين فتنه اي است که بين تو و آن در بسته ]فاطمه زهرا[ قرار دارد. عمر پرسيد: حذيفه در باز مي شود يا شکسته؟ حذيفه گفت: نه، بلکه شکسته مي شود ]يعني تو در فاطمه را خواهي شکست[. در کنز العمال و مجمع الفوائد دو کتاب ديگر اهل سنت نيز آمده است: ابوبکر خليفه اول در بستر مرگ مي گفت: اي کاش سه کار انجام نمي دادم، يک: اي کاش خانه فاطمه را حتي اگر به قصد جنگ بر ضد من بسته بودند تفتيش و باز نمي کردم و مردان را وارد خانه آن حضرت نمي کردم. و کاش در سقيفه خلافت را نمي پذيرفتم سه: ... در اين روايت به خوبي روشن مي شود که به دستور ابوبکر مرداني وارد خانه حضرت زهرا ـ سلام الله عليها ـ شده اند در حالي که اگر ابوبکر واقعا پشيمان بود، چرا عمر بن خطاب را جانشين خود کرد. «نظّام» ديگر عالم اهل سنت مي گويد: عمر بن خطاب در روز بيعت ابوبکر، چنان حضرت زهرا را زد که بچه اش سقط شد و عمر فرياد مي کشيد: خانه اش را با ساکنانش آتش بزنيد و کسي جز علي، فاطمه، حسن و حسين در خانه نبود. اين در صورتي است که علماي اهل سنت همچون جاحظ مي گويد: نظّام شديدترين مردم در اعتراض کردن بر شيعيان بود. ولي اين مطلب را نقل کرده است. و اين يعني حادثه مظلوميت و کتک خوردن و به آتش کشيدن خانه حضرت زهرا آنچنان دلخراش و سهمگين بود که متعصب ترين عالم سني نيز نتوانسته است چنين رخدادي را ننويسد و عده اي را رسوا نسازد. ابن ابي الحديد از علماي اهل سنت مي نويسد: به استادم گفتم که پيامبر اسلام ـ صلي الله عليه و آله و سلم ـ خون هبار بن اسود را مباح دانست زيرا او زينب دختر پيامبر را ترسانده بود و او بچه اش را سقط کرده بود. استادم گفت: اگر پيامبر زنده بود، خون کسي را که فاطمه را ترسانده تا بچه اش را سقط کند، حلال مي شمرد. البته روايات در کتب اهل سنت درباره اين که حضرت زهراي اطهر ـ سلام الله عليها ـ از ابو بکر و عمر ناراضي از دنيا رفت زياد است و با توجه به روايات پيامبر اسلام ـ صلي الله عليه و آله و سلم ـ که هر کس دخترم فاطمه را ناراضي کند مرا ناراضي کرده است، وبلاگ هايي همچون اهل سنت جنوب به تکاپو افتاده اند تا وجود اصل حادثه را انکار کنند، تا به مشکل اعتقادي برخورد نکنند و وقتي زني کتک بخورد، بچه اش سقط شود، خانه اش به آتش کشيده شود و پس از اين ماجرا از دنيا برود و همه اين ها بخاطر دفاع از ولايت باشد آيا مي توان غير از شهيد شدن و به شهادت رسيدن، چيز ديگر گفت؟! دوم: شهادت حضرت زهرا ـ سلام الله عليها ـ در منابع شيعه: اتفاق شيعه بر اين است که حضرت زهرا ـ سلام الله عليها در اثر ضربه هايي که بين در و ديوار و .. ديد 75 و بنابر روايتي 95 روز پس از رحلت رسول خدا ـ صلي الله عليه و آله و سلم ـ از دنيا رفتند و امامان معصوم هر کدام که زمينه اي فراهم مي شد، اين شهادت و مظلوميت را به گوش همه مي رساندند چنانچه امام صادق ـ عليه السلام ـ مي فرمايند: هيچ روزي همچون مصيبت ما در کربلاء نيست، اگر چه روز سقيفه و آتش زدن در خانه امير مومنان، حسن و حسين، فاطمه و زينت و ام کلثوم و فضه و نيز قتل محسن در اثر ضربه اي که به شکم حضرت زهرا زده شد، بزرگتر ، وحشتناک تر و تلخ تر است. علاوه بر اين در زيارت نامه ي حضرت زهرا ـ سلام الله عليها ـ از آن حضرت به عنوان زني که به شهادت رسيد، مظلوم شد، حق وي را غصب کردند، پهلويش را شکستند، بچه اش را کشتند و ... ياد مي شود. اما جواب دیگری که به این سوال می توان داد جواب نقضی است ، یعنی اینکه کسانی که با واژه وفات موجود در بعضی از تقویمها می خواهند اصل شهادت را از بین ببرند پس باد قتل عمر را هم انکار کنند چون در منابع اهل سنت از واژه وفات برای عمر بن خطاب استفاده شده است، توفى عمر بن الخطاب رضى الله عنه يوم الجمعه‏ پس باید بگوییم واژه وفات ، اعم از شهادت و مرگ طبیعی است و بر اثر سهل انگاري دولت ها، روز شهادت حضرت زهرا ـ سلام الله عليها ـ تعطيل رسمي کشور نبود و مجلس شوراي اسلامي ايران، اين روز را تعطيل عمومي اعلام کرد، دليل نمي شود که قبل از اين ها کسي قائل به شهادت آن حضرت نبوده، بلکه شهادت حضرت زهرا ـ سلام الله عليها ـ از مسلمات تاريخ اسلام و نه شيعه مي باشد. همچنان چه روز ولادت امام رضا ـ عليه السلام ـ قبل از اين تعطيل عمومي بود ولي مجلس تصويب کرد که روز شهادت آن حضرت تعطيل رسمي باشد و کسي نگفته است که امام رضا شهيد نشده بود. تعطيل رسمي کردن و يا نکردن به هيچ وجه دليل بر انکار يا اثبات چيزي نمي شود. چون علماي بزرگ از مجلس و دولت خواستند و آنها اطاعت کردند و تعطيل رسمي نمودند. .

مرجع:

ایجاد شده در 1400/10/19



0 دیدگاه
برای این پست دیدگاهی وجود ندارد

ارسال نظر



آدرس : آزمايشگاه داده کاوي و پردازش تصوير، دانشکده مهندسي کامپيوتر، دانشگاه صنعتي شاهرود

09111169156

info@parsaqa.com

حامیان

Image Image Image

همكاران ما

Image Image