تخمین زمان مطالعه: 2 دقیقه
آیات عظام امام، بهجت، خامنه اى، صافى، فاضل و نورى: اگر بداند که نماز را به تأخیر اندازد حائض مى شود، باید فورى نماز را بخواند و اگر نخواند و از اول وقت به اندازه انجام واجبات یک نماز بگذرد و سپس حائض شود، باید آن نماز را قضا کند.[1] آیت اللّه تبریزى: اگر بداند یا احتمال دهد که نماز را به تأخیر اندازد حائض مى شود، باید فورى نماز را بخواند و اگر نخواند و از اول وقت به اندازه انجام واجبات یک نماز بگذرد و سپس حائض شود، باید آن نماز را قضا کند.[2] آیات عظام سیستانى و وحید: اگر بداند که نماز را به تأخیر اندازد حائض مى شود، باید فورى نماز را بخواند و اگر در حد احتمال باشد، بنابر احتیاط واجب باید نماز را فورى بخواند و اگر نخواند و از اول وقت به اندازه انجام واجبات یک نماز بگذرد و سپس حائض شود، باید آن نماز را قضا کند.[3] آیت اللّه مکارم: اگر بداند یا گمان داشته باشد که نماز را به تأخیر اندازد حائض مى شود، باید فورى نماز را بخواند و اگر نخواند و از اول وقت به اندازه انجام واجبات یک نماز بگذرد و سپس حائض شود، باید آن نماز را قضا کند.[4] پی نوشت: [1]. توضیح المسائل مراجع، م 470 و 471 و وحید، توضیح المسائل، م 476 و 477 و دفتر: بهجت و خامنه اى. [2]. توضیح المسائل مراجع، م 470 و 471 [3]. توضیح المسائل مراجع، م 470 و 471 و وحید، توضیح المسائل، م 476 و 477. [4]. توضیح المسائل مراجع، م 470 و 471 منبع: احکام ویژه بانوان، مجتبى حسینى، نهاد نمایندگى مقام معظم رهبرى در دانشگاه ها، نشر معارف، 1388. .
راسخون
تماس با ما
آدرس : آزمايشگاه داده کاوي و پردازش تصوير، دانشکده مهندسي کامپيوتر، دانشگاه صنعتي شاهرود
09111169156
info@parsaqa.com
حامیان
همكاران ما
کلیه حقوق این سامانه متعلق به عموم محققین عالم تشیع است.