تخمین زمان مطالعه: 2 دقیقه
ما نيز عفاف و حجاب را يكى نمى دانيم . عـفـاف حـالـتى درونى و حجاب نمود بيرونى آن است در واقع تفاوت آن دو تفاوت ظاهر و باطن است . مـا نـيـز مـى پذيريم كه ممكن است افرادى , عفيف و پاكدامن باشند اما حجاب را آنگونه كه اسلام تـوصـيـه كـرده اسـت مـراعـات نـكـنـند ولى بايد به اين امر هم توجه كرد كه اين جدائى تا كجا مى تواندادامه داشته باشد؟ آيا مى تواند به عنوان يك قاعده عام درآيد ؟ اگر چنين است چرا تنها به زنـان روسـتـائى اسـتـناد مى شود چرا زنان شهرى چنين نيستند؟ ما مى گوئيم اگر چه حجاب همواره با عفاف يكى نيست , اما در اغلب موارد اين دو ملازم با هم وتقويت كننده يكديگرند . بـه بـيـان ديـگر اگرچه جدائى عفاف از حجاب پذيرفتنى است ودر مواردى تحقق يافته است اما قـانـونـگـذار با توجه به اوضاع اجتماعى و روحيات وهوسهاى آدمى بايد عموم را در نظر بگيرد نه ايـنكه چون چند زن بى حجاب توانسته اندعفاف را حفظ كنند قانون را بشكند اين اشكال مثل اين اسـت كـه بگوئيم چون رانندگانى كه گواهينامه دارند تصادف مى كنند و معدودى از كسانى كه بدون گواهينامه رانندگى مى كنند تاكنون تصادف نكرده اند پس شرط گواهينامه را حذف كنيد از آن گذشته اگر زنان بدون حجاب عفيف و پاك هستند آيا مردان نيزچنين اند و از هوسبازى و هرزگى دست برمى دارند . حـجاب تدبيرى است براى سلامت جامعه و در قانونگذارى بايد وضعيت عمومى را در نظر گرفت وانـگـهى ( رنگ رخساره خبرمى دهد از سر درون ) متانت در سلوك و پوشش زن نمادى از عفاف درونى اوست . eporsesh.com .
راسخون
تماس با ما
آدرس : آزمايشگاه داده کاوي و پردازش تصوير، دانشکده مهندسي کامپيوتر، دانشگاه صنعتي شاهرود
09111169156
info@parsaqa.com
حامیان
همكاران ما
کلیه حقوق این سامانه متعلق به عموم محققین عالم تشیع است.