تخمین زمان مطالعه: 2 دقیقه
هر ازدواج و وصلتی ممکن است که به انگیزههای مختلفی صورت گیرد و همیشه وصلت دو خانواده دلیل بر این نیست که آن دو خانواده از هر نظر دارای فکر و عقیدۀ مشترکی بوده و هیچگونه اختلاف فکری ندارند. مضافا بر اینکه ممکن است در یک برههای از زمان دو نفر با هم از هر جهت هماهنگ باشند و نقاط مشترک زیادی داشته باشند، ولی بعد از گذشت اندک زمانی اختلافات بروز نماید. و از آنجا که پیامبر اکرم(ص) مأمور به قصاص قبل از جنایت نبود با چنین ازدواجهایی مخالفت نکرد. بنابراین، تنها این ازدواج دلیل بر تأیید یک فرد در تمام طول عمرش نمیشود.گفتنی است که رقیه در سال 2 ه. ق. و زینب در سال 8 ه. ق. در 31 سالگی از دنیا رفتند.همچنین نامهایی مثل ابوبکر، عمر، عثمان، عائشه اختصاص به شخص یا قبیله خاصی نداشت، بلکه از اسامی رایج در جامعۀ آنروز بود و از آن جهت که این اسامی دارای معانی مناسبی بودهاند، ائمه این اسامی را برای فرزندان خود انتخاب میکردند. همانگونه که قبل از شیخین و عثمان بسیاری از افراد این اسامی را برای فرزندان خود انتخاب کرده بودند. پس انتخاب این اسامی توسط ائمه(ع) دلیل بر دوستی و علاقه به شخص خاصی نبوده است. .
اسلام کوئست
تماس با ما
آدرس : آزمايشگاه داده کاوي و پردازش تصوير، دانشکده مهندسي کامپيوتر، دانشگاه صنعتي شاهرود
09111169156
info@parsaqa.com
حامیان
همكاران ما
کلیه حقوق این سامانه متعلق به عموم محققین عالم تشیع است.