تخمین زمان مطالعه: 1 دقیقه
بطور کلی چنانچه به نظر پزشک متخصص، این اعمال، در مقام معالجه لازم باشد و از طرف بیمار یا ولی شرعی مجاز در معالجه حتی در صورت لزوم این قبیل اعمال، باشد که معمولاً ولو با اذن فحوی چنین است و افراط و تفریط و تقصیری هم در بین نباشد، بعلاوه قبل از اقدام به معالجه اخذ برائت نیز کرده باشد، با چنین شرایط و مقدماتی، اصل این اعمال در حدّ ضرورت جایز و موجب ضمان و دیه هم نمی شود. همانگونه که در عمل جراحی روی افراد، این امور رعایت و ضمان و دیه ای هم متوجه پزشک نمی شود، اما اگر پزشک متخصص و ماهر نباشد، یا بدون اجازه و بدون اخذ برائت، اقدام کند، یا تقصیر کند، اصل عمل جایز نیست و موجب ضمان و دیه نیز می شود. .
موتور جستجوی پرسش و پاسخ دینی امین
تماس با ما
آدرس : آزمايشگاه داده کاوي و پردازش تصوير، دانشکده مهندسي کامپيوتر، دانشگاه صنعتي شاهرود
09111169156
info@parsaqa.com
حامیان
همكاران ما
کلیه حقوق این سامانه متعلق به عموم محققین عالم تشیع است.