تخمین زمان مطالعه: 1 دقیقه
در این جا فرق است بین لوازم عدل و لوازم رحمت. بر اساس عدل الهی هر عملی که ارتکاب نشده نمی توان مجازات کرد حتی اگر به حدی رسیده که قصد آن را داشته باشد. به اصطلاح حقوقی قصد ارتکاب جرم بدون انجام آن جرم محسوب نمی شود. اما در مورد بهشت اصل رحمت حاکم است و بر اساس آن اعمال یا نیات می توان قصد کننده کار خیر را پاداش داد، هر چند به انجام آن نرسیده باشد، و هم چنین است در مورد پاداش صالحان بالقوه. به بیان دیگر در مورد پاداش می توان از روی رحمت براساس ویژگی های بالقوه پاداش داد، اما در مورد کیفر فعلیت جرم لازم است، نه بالقوه بودن آن. .
پرسمان دانشگاهیان
تماس با ما
آدرس : آزمايشگاه داده کاوي و پردازش تصوير، دانشکده مهندسي کامپيوتر، دانشگاه صنعتي شاهرود
09111169156
info@parsaqa.com
حامیان
همكاران ما
کلیه حقوق این سامانه متعلق به عموم محققین عالم تشیع است.