تخمین زمان مطالعه: 1 دقیقه
ضرب و لطم موضوعیت ندارد و فرقى بین اسباب جنایت نیست، بلکه ملاک، صدق یکى از عناوین اسوداد یا اخضرار یا احمرار یا تورم و انتفاخ یا حارصة یا دامیه و غیرها مى باشد و هرگاه یکى از آن عناوین صدق کند همان دیات مقدره ثابت است ولو با داغ کردن یا با ریختن آب جوش و سوزاندن و امثال آنها حاصل شود واگر دیه مقدّره ندارد ارش ثابت است، بلکه اگر با فشار دادن یا پرتاب کفش یا هل دادن و انداختن کسى، جنایتى حادث شود که دیه مقدره داشته باشد همان دیه و الاّ ارش ثابت است. منبع: جامع المسائل، استفتائات آیت الله العظمی محمد فاضل لنکرانی (ره)، جلد دوم، قم: امیر العلم، 1383. .
راسخون
تماس با ما
آدرس : آزمايشگاه داده کاوي و پردازش تصوير، دانشکده مهندسي کامپيوتر، دانشگاه صنعتي شاهرود
09111169156
info@parsaqa.com
حامیان
همكاران ما
کلیه حقوق این سامانه متعلق به عموم محققین عالم تشیع است.