اسامی قیامت /

تخمین زمان مطالعه: 1 دقیقه

روز مشخّص و معلوم: «یوم الوقت المعلوم» حجر/۳۸ از دیدگاه برخی از مفسّران روز قیامت است. آنان آیة «لَمجموُعون إلی میقات یوم معلوم» واقعه/۵۰[همه در وعده گاه روز معیّن قیامت گرد می آیند] را دلیل آن دانسته اند. بنابراین، خواستة ابلیس که استمهال کرده بود و «یوم بعث» را پایان مهلت قرار داد مورد قبول خداوند واقع شد؛ زیرا «یوم الوقت المعلوم» حجر/۳۸روی این تفسیر همان روز قیامت خواهد بود، ولی اگر نظر بعضی دیگر از مفسّران ملحوظ شود به قرینة تقابل بین «یوم بَعث» و «یوم وقت معلوم» می توان احتمال داد که «یوم الوقت المعلوم» غیر از قیامت است؛ هر چند در آستانة آن باشد.


روز مشخّص و معلوم: «یوم الوقت المعلوم» حجر/38 از دیدگاه برخی از مفسّران روز قیامت است. آنان آیة «لَمجموُعون إلی میقات یوم معلوم» واقعه/50[همه در وعده گاه روز معیّن قیامت گرد می آیند] را دلیل آن دانسته اند. بنابراین، خواستة ابلیس که استمهال کرده بود و «یوم بعث» را پایان مهلت قرار داد مورد قبول خداوند واقع شد؛ زیرا «یوم الوقت المعلوم» حجر/38روی این تفسیر همان روز قیامت خواهد بود، ولی اگر نظر بعضی دیگر از مفسّران ملحوظ شود به قرینة تقابل بین «یوم بَعث» و «یوم وقت معلوم» می توان احتمال داد که «یوم الوقت المعلوم» غیر از قیامت است؛ هر چند در آستانة آن باشد. آیة الله جوادی آملی،تفسیر موضوعی قرآن ج 4 (معاد در قرآن) .

پرسمان دانشگاهیان

مرجع:

ایجاد شده در 1401/03/25



0 دیدگاه
برای این پست دیدگاهی وجود ندارد

ارسال نظر



آدرس : آزمايشگاه داده کاوي و پردازش تصوير، دانشکده مهندسي کامپيوتر، دانشگاه صنعتي شاهرود

09111169156

info@parsaqa.com

حامیان

Image Image Image

همكاران ما

Image Image