بلایا وعدل الهی /

تخمین زمان مطالعه: 1 دقیقه

اولا حوادث ناگوار طبیعی لازمه فعل و انفعالات و تزاحمات عوامل مادی است و چون خیرات آنها بر شرورشان غلبه دارد , مخالف با حکمت نیست و نیز پدید آمدن فسادهای اجتماعی , لازمه مختار بودن انسان است که مقتضای حکمت الهی می باشد و در عین حال مصالح زندگی اجتماعی بیش از مفاسد آن است و اگر مفاسد غالب بود , انسان در زمین باقی نمی ماند .


اولا حوادث ناگوار طبیعی لازمه فعل و انفعالات و تزاحمات عوامل مادی است و چون خیرات آنها بر شرورشان غلبه دارد , مخالف با حکمت نیست و نیز پدید آمدن فسادهای اجتماعی , لازمه مختار بودن انسان است که مقتضای حکمت الهی می باشد و در عین حال مصالح زندگی اجتماعی بیش از مفاسد آن است و اگر مفاسد غالب بود , انسان در زمین باقی نمی ماند . ثـانـیا وجود رنجها و گرفتاریها از یک سوی , موجب تلاش انسان برای کشف اسرار طبیعت و پدید آمـدن دانشها و صنایع مختلف می شود , و از سوی دیگر دست و پنجه نرم کردن با سختیها , عامل بـزرگـی بـرای رشد و شکوفایی استعدادها و ترقی و تکامل انسانهامی گردد و بالاخره تحمل هر سـخـتی را رنجی در این جهان اگر بمنظور صحیح باشد ,پاداش بسیار ارزنده ای در جهان ابدی خواهد داشت و بنحو احسن جبران خواهد شد . محمد تقی مصباح یزدی / آموزش عقاید، مصباح یزدی - محمد تقی .

پرسمان دانشگاهیان

مرجع:

ایجاد شده در 1401/03/25



0 دیدگاه
برای این پست دیدگاهی وجود ندارد

ارسال نظر



آدرس : آزمايشگاه داده کاوي و پردازش تصوير، دانشکده مهندسي کامپيوتر، دانشگاه صنعتي شاهرود

09111169156

info@parsaqa.com

حامیان

Image Image Image

همكاران ما

Image Image