تخمین زمان مطالعه: 2 دقیقه
آیات عظام امام و نورى: اگر در مدت ده روز، تنها یک مرتبه و به اندازه دو ساعت، از محل اقامت به اطراف بروید و بازگردید، نماز تمام است و در غیر این صورت شکسته است. توضیح المسائل مراجع، م 1338.آیةاللَّه بهجت: اگر قسمت عمده روز را در محل اقامت باشید، نمازتان تمام است. توضیح المسائل مراجع، م 1338.آیات عظام تبریزى و وحید: اگر مدت رفت و بازگشت، به اندازه یک یا دو ساعت باشد، که در نظر عرف با اقامت ده روز منافات ندارد، نماز تمام است و اگر از این مقدار بیش تر شود، بنابر احتیاط واجب باید جمع بین شکسته و تمام کنید و اگر تمام یا بیش تر روز را از محل اقامت خارج شوید باید نماز را شکسته بخوانید. تبریزى، توضیح المسائل مراجع، م 1338 و وحید، توضیح المسائل، م 1346.آیةاللَّه خامنه اى: اگر در مدت ده روز، به اندازه یک تا دو ساعت در روز یا چند روز که مجموع آن به مقدار یک سوم روز یا یک سوم شب باشد از محل اقامت به اطراف بروید، نماز تمام است و در غیر این صورت شکسته است. خامنه اى، اجوبة الاستفتاءات، س 659.آیةاللَّه سیستانى: اگر مدت رفت و بازگشت، در نصف روز باشد (هر چند برگشتن بعد از رسیدن شب باشد) نماز تمام است؛ مگر آنکه دفعات خارج شدن او به مقدارى تکرار شود که در نظر عرف گفته شود دو جا یا بیش تر اقامت دارد. در این صورت نماز شکسته است. توضیح المسائل مراجع، م 1338.آیةاللَّه صافى: اگر از محل اقامت خارج شوید، نمازتان شکسته است. توضیح المسائل مراجع، م 1338.آیةاللَّه فاضل: اگر به اندازه پنج یا شش ساعت، از محل اقامت به اطراف بروید و بازگردید، نماز تمام است، به شرط آنکه شب را در محل اقامت بمانید. توضیح المسائل مراجع، م 1338.آیةاللَّه مکارم: اگر به اندازه اى دور نیست که جزء مسافرت محسوب شود نماز تمام است. توضیح المسائل مراجع، م 1338. .
پرسمان دانشگاهیان
تماس با ما
آدرس : آزمايشگاه داده کاوي و پردازش تصوير، دانشکده مهندسي کامپيوتر، دانشگاه صنعتي شاهرود
09111169156
info@parsaqa.com
حامیان
همكاران ما
کلیه حقوق این سامانه متعلق به عموم محققین عالم تشیع است.