تخمین زمان مطالعه: 1 دقیقه
مقصود از تقسیم وجود مطلق به سه مرحله: مرحلهی ذات خدا، مرحلهی عالم و مرحلهی تجلی است؛[1] یعنی در واقع تقسیم نگاه و شهود عارف است که سهگونه است. بنابراین، وجود عالم هم میتواند از نوع دوم باشد و هم از نوع سوم؛ زیرا اگر به خود عالم بدون ارتباط با خالق و مبدأ نگاه شود، نوع دوم خواهد بود؛ اما اگر با توجه به مبدأ و ارتباط با خالق نگاه شود نوع سوم خواهد بود.خلاصه اینکه این تفاوت به جهت تفاوت نگاه و دید عارف و بیننده است.[2] .
اسلام کوئست
تماس با ما
آدرس : آزمايشگاه داده کاوي و پردازش تصوير، دانشکده مهندسي کامپيوتر، دانشگاه صنعتي شاهرود
09111169156
info@parsaqa.com
حامیان
همكاران ما
کلیه حقوق این سامانه متعلق به عموم محققین عالم تشیع است.