تخمین زمان مطالعه: 2 دقیقه
آیات عظام امام خمینى، بهجت و فاضل: بنابر احتیاط واجب جایز نیست.امام خمینى، استفتاءات، ج 3، (سؤالات متفرقه)، س 174؛ آیت اللّه فاضل و آیت اللّه بهجت، توضیح المسائل مراجع، م 846. آیت اللّه نورى: پوشیدن لباس جنس مخالف، تنها در موقع ضرورت؛ یعنى، زمانى که مصلحت اهم و انگیزه عقلایى در کار باشد، جایز مى شود و اگر پوشیدن لباس جنس مخالف در بازى تئاتر و سینما، تا این حد از ضرورت و مصلحت رسیده، ارتکاب به آن اشکال ندارد.آیت اللّه نورى، استفتاءات، ج 2، س 569 و توضیح المسائل م، 847. آیات عظام خامنه اى، سیستانى، صافى، مکارم و وحید: پوشیدن لباس جنس مخالف، هنگام بازیگرى و بیان خصوصیات یک شخص حقیقى [اگر باعث فساد نشود ]اشکال ندارد.آیت اللّه خامنه اى، اجوبة الاستفتاءات، س 1219؛ آیت اللّه مکارم، استفتاءات، ج 1، س 132 و 138؛ آیت اللّه سیستانى، sistani.org، (زینت)، ش 34 و توضیح المسائل مراجع، م 846؛ آیت اللّه وحید، توضیح المسائل، م 852؛ آیت اللّه صافى، جامع الاحکام، ج 2، س 1688؛ آیت اللّه تبریزى، صراطالنجاة، ج 3، س 781. تبصره. طبق فتواى آیات عظام خامنه اى، سیستانى، تبریزى، وحید و صافى، پوشیدن لباس مختص به جنس مخالف، در صورتى حرام است که آن را زىّ (پوشش) خود قرار دهند و تردیدى نیست که زنان و مردان بازیگر، لباس جنس مخالف را به عنوان زىّ خود قرار نمى دهند؛ بلکه به طور موقت و براى بازیگرى آن را به تن مى کنند. .
پرسمان دانشگاهیان
تماس با ما
آدرس : آزمايشگاه داده کاوي و پردازش تصوير، دانشکده مهندسي کامپيوتر، دانشگاه صنعتي شاهرود
09111169156
info@parsaqa.com
حامیان
همكاران ما
کلیه حقوق این سامانه متعلق به عموم محققین عالم تشیع است.