تخمین زمان مطالعه: 1 دقیقه
بلى چنین نماز و عبادتى با این نیت ظاهراً صحیح است(1) و اقتدا کردن و به جماعت خواندن هم اشکال ندارد، ولى با چنین نیتى نمى تواند امام جماعت شود مگر در بعض موارد که در پاسخ سؤال بعد بیان شده است. پینوشت: 1 ـ لأنّ التردید فى المنوىّ دون اصل النیة و بعبارة اخرى تکفى النیة الأجمالیة و مقتضى الأطلاقات الصّحة فى الصلاة و غیرها من العبادات مطلقا کما قال السید(ره) فى العروة الوثقى ـ فى کتاب الزکاة ـ ختام فیه مسائل متفرقة «الثانیة عشر»: إذا شک فی اشتغال ذمّته بالزکاة فأعطى شیئاً للفقیر و نوى أنَّه إن کان علیه الزکاة کان زکاة وإلاّ فإن کان علیه مظالم کان منها، و إلاّ فإن کان على أبیه زکاة کان زکاة له وإلاَّ فمظالم له، و إن لم یکن على أبیه شىء فلجدّه إن کان علیه و هکذا فالظاهر الصحَّة. منبع: جامع المسائل، استفتائات آیت الله العظمی محمد فاضل لنکرانی (ره)، جلد دوم، قم: امیر العلم، 1383. .
راسخون
تماس با ما
آدرس : آزمايشگاه داده کاوي و پردازش تصوير، دانشکده مهندسي کامپيوتر، دانشگاه صنعتي شاهرود
09111169156
info@parsaqa.com
حامیان
همكاران ما
کلیه حقوق این سامانه متعلق به عموم محققین عالم تشیع است.