تخمین زمان مطالعه: 1 دقیقه
با توجه به آیه شریفه «و ان منکم الا واردها کان علی ربک حتما مقضیا؛ و هیچ کس از شما نیست مگر [این که] در آن وارد می گردد این [امر] همواره بر پروردگارت حکمی قطعی است» (مریم، آیه 71) . منظور از «ورود» بنا بر دیدگاه بعضی مفسران، عبور از کنار و اشراف و آگاهی بر وضع جهنمیان است و بنا بر نظر برخی دیگر منظور عبور از پل صراط است که از روی جهنم می گذرد به طوری که گناهکاران می لغزند و می افتند اما مؤمنان بسته به درجات ایمانی سریعتر و یا کندتر عبور می کنند.و بنا بر دیدگاه برخی دیگر همگی وارد جهنم می شوند ولی جهنم برای گناهکاران سوزندگی دارد ولی برای اولیای الهی سوزندگی ندارد بلکه همگی به سلامت این مرحله را می گذرانند مانند این که در دنیا آتش به حضرت ابراهیم(ع) آسیب نرساند .(مکارم شیرازی، ناصر، تفسیر نمونه، ج 13، ص 118) .اگر انسان مومنی پس از ارتکاب گناه واقعا پشیمان شده و توبه کند امید است که با لطف و عنایت خداوند وشفاعت اولیا و پاکان به سلامت از پل صراط بگذرد و خطرات و سختی های قیامت را پشت سر بگذارد . .
پرسمان دانشگاهیان
تماس با ما
آدرس : آزمايشگاه داده کاوي و پردازش تصوير، دانشکده مهندسي کامپيوتر، دانشگاه صنعتي شاهرود
09111169156
info@parsaqa.com
حامیان
همكاران ما
کلیه حقوق این سامانه متعلق به عموم محققین عالم تشیع است.