تخمین زمان مطالعه: 2 دقیقه
از مجموع روایات و اقوال علمای اسلامی بر میآید که اطفالی که از دنیا میروند، حالات متفاوتی دارند، مثلا: 1- اگر اطفال از آنِ مؤمنین باشند: الف:در برزخ آموزش لازم میبینند و تکامل روحی پیدا کرده و در خدمت حضرت ابراهیم و ساره(ع) و یا حضرت فاطمه(س)میباشند و در آنجا تربیت مییابند و به کمال میرسند. ب:بنا بر تفسیر آیه 52 سوره طور؛ به پدر و مادر مؤمن خود ملحق شده تا موجب خوشحالی آنان در بهشت شوند. [i] 2ـ اگر اطفال کفار و منافقینباشند: الف:در تفسیر " یَطُوفُ عَلَیْهِمْ وِلْدانٌ مُخَلَّدُونَ . نوجوانانی جاودان در شکوه و طراوت پیوسته گرداگرد آنان میگردند .[ii] آمده است که اطفال مشرکین و کفار در قیامت خدمتگزاران اهل بهشت میشوند و البته این عقوبتی برای آنان محسوب نمیشود. ب:خداوند به وسیله ملکی؛ آتشی بر میافروزد و بدانان فرمان میدهد که به آتش درآیند گروهی به آتش در آمده و آتش برای آنان سرد و سلامت میشود همانگونه که برای ابراهیم(ع) شد و دستهای دیگر نمیروند، دستهاول اهل نجات و دسته دوم اهل گرفتاری هستند. البته مجانین و کسانی که در فترت(نبود حجت و پیامبر در فاصله زمانی بین دو پیامبر) بودهاند و حجت بر آنهااتمام نشده است،با آنان در این حکم شریک هستند. ج:بعضی از روایات علم این قضیه را به خداوند ارجاع داده و فرمودهاند: "اللّه اعلم بما کانوا عاملین"- "اللّه اعلم بما کانوا فاعلین" یعنی خداوند میداند که آنها چه چیزی انجام می دادند و مرتکب چه کاری می شدند. [iii] .
پایگاه اطلاع رسانی حوزه
تماس با ما
آدرس : آزمايشگاه داده کاوي و پردازش تصوير، دانشکده مهندسي کامپيوتر، دانشگاه صنعتي شاهرود
09111169156
info@parsaqa.com
حامیان
همكاران ما
کلیه حقوق این سامانه متعلق به عموم محققین عالم تشیع است.