عرفان حلقه -کلاس فرادرمانی /

تخمین زمان مطالعه: 3 دقیقه

ویرایش علمی - با عرض سلام و خسته بناشید.چندین سوال دارم(که طبق توصیه شما جداگانه ازسال می کنم) که در ادامه مطرح می کنم، امید به آنکه شما پاسخ دهید تا من در روشنگری موفق تر باشم؛ البته لازم به ذکر هست که خودم پاسخ هایی دارم و خوب می خواهم با اطلاعات کامل و محکم پاسخ دهم.با تشکرتوضیحاتی در مورد عرفان حلقه و یا فرا درمانی بدهید.بنظر شما کلا کارهای درمانی اینان تقلب است؟


در عرفان حلقه ادعا می شود علت امراض جسمی و روانی، نیروهای نامرئی به نام موجودات غیر ارگانیک است که در کالبد انسان ها نفوذ کرده‌اند. به همین دلیل به دیگران قول بیرون آوردن این موجودات داده می شود و با شعار « برون‌ریزی» به عملیات درمان می پردازند. اما باید دید آن چه که به نام دفع نیروهای غیر ارگانیک در جلسات و نشست‌های درمانی حلقه اتفاق می‌افتد؛ چیست؟ آیا آن چه که تحت نام فرادرمانی و برون‌ریزی در این جلسات صورت می پذیرد، درون ریزی است یا برون‌ریزی؟واقیعت این است که آن چه در عمل دیده شده و نیز بنابر حکایت افرادی که در عرفان حلقه تحت درمان رفته اند، عمل برون ریزی قصه دیگری دارد و لازم است که ماهیت اتصالات در عرفان حلقه به گونه ای دیگر تحلیل شود. مطلب این است که هر چند در کوتاه مدت در سایه تلقین و ایجاد ذهنیت و تصرف در هیجانات فرد، نوعی تسکین در درون فرد احساس می شود، اما بعد از گذشت مدتی، موجوداتی به زندگی این افراد وارد می شوند که منجر به اختلال روانی و درونی و از هم پاشیدگی سلامت روانی ایشان می گردد. البته بستری که باعث می شود این نیروها بتوانند به راحتی بر دیگران تاثیر گذارند همان است که در عرفان حلقه از آن تحت عنوان «شاهد محض» یاد می‌شود. به عبارت دیگر این نیروها که در سایه «عمل شاهد» و «تسلیم و ناظر بودن» در درمان شونده‌ها، قدرت ورود پیدا می کنند، همان تسلط جنیان و شیاطین بر روان افراد است. یعنی چیزی که به نام برون‌ریزی نیروی‌های موذی انجام می شود؛ در حقیقت وارد کردن جن و نیروهای شیطانی به زندگی افراد است.روشن است که ارتباط با اجنه و ارواح هر چند که واقعیت دارد اما حقیقت ندارد، به این معنا که با واسطه این قدرت‌ها نمی توان به هیچ تعالی و کمالی دست یافت و این فرایند صرفا یک تغییر است نه تکامل و رشد روحی.ممکن است کسی از این که شیاطین هم بتوانند شبیه درمان را ایجاد کنند، تردید داشته باشد، اما باید دانست روایات هم این معنا را پذیرفته اند. راوی از امام صادق پرسید: اصل سحر و جادو چیست؟ و کار جادوگر با تمام عجایبى که درباره اش آمده چگونه است؟ امام فرمود:« سحر و جادو چند گونه است: یک نوع آن مانند طبّ و پزشکى است، همان طور که پزشکان براى هر دارویى درمانى قرار مى دهند، همین طور است علم جادو و سحر؛ با فریب براى هر سلامتى آفتى مى سازند، و براى هر درمان دردى، و براى هر معنى حیله اى.»1منابع: 1. احتجاج-ترجمه جعفرى ج 2 203 .

پرسمان دانشگاهیان

مرجع:

ایجاد شده در 1401/03/25



0 دیدگاه
برای این پست دیدگاهی وجود ندارد

ارسال نظر



آدرس : آزمايشگاه داده کاوي و پردازش تصوير، دانشکده مهندسي کامپيوتر، دانشگاه صنعتي شاهرود

09111169156

info@parsaqa.com

حامیان

Image Image Image

همكاران ما

Image Image