بدون عنوان
منبع : پایگاه اطلاع رسانی حوزه ۱۴۰۳/۶/۳۰ 8 بازدید

0

چرا با این که سنی ها امامت مولا علی(ع) را به عنوان خلیفه اول قبول ندارند و چرا با این که پیامبر فرمودند: یا علی دوست نمی دارد تو را مگر کسی که مومن باشد و دشمن نمی دارد تو را مگر این که منافق باشد. و چرا با این که سنی ها در دین بدعت کرده اند و عامل بسیاری از بمب گذاری ها در مناظق اسلامی هستند و به ائمه توهین می کنند، باز از آنها طرفداری می کنیم؟

دلیل نامناسب بودن محتوا

جواب
0

قضیه وحدت مسلمانان امر دیگری است که به شهادت تاریخ، علمای شیعه پی گیر و طرفدار آن بوده اند و امروز هم امری ضروری و جدّی است. ولی لازمه این وحدت انکار حقایق دینی نیست؛ مثلا ما نمی توانیم برای ابراز همدلی و وحدت بگوییم از امروز به بعد آب در صد درجه جوش نمی آید و از ترکیب کلر و سدیم نمک طعام حاصل نمی شود. چون حقایق با اعتبار ما عوض نخواهند شد. معنای حقیقی وحدت درک این مسأله حیاتی است که برادران شیعه و اهل سنت با این که در مسائل دینی و منابع دینی خود دچار اختلاف نظر هستند ولی این اختلاف نظر نباید منشأ دعوا و درگیری غیر منطقی شود تا در این میان سود آن به جیب دشمنان اسلام سرازیر شود. بلکه با داشتن اختلاف نظر، دعوا و درگیری نداشته و با مماشات و اخلاق اسلامی و برادری دینی با هم رفتار کنند. البته لازم به ذکر است که وحدت میان شیعه و سنی به طور کلی از جریان وهابیت مجزا است چرا که این جریان را اهل سنت هم قبول ندارند. در واقع فرقه وهابییت دست ساخت بشر و بنا نهاده شده بر پایه اندیشه های استعماری است که در صدد ایجاد تفرقه در میان مسلمین است لذا ما اعمال شنیع هتک حرمت به مزار های مقدس ائمه را  کار وهابیتی می دانیم که به هیچ وجه با ما مشتر ک نیستند ضمن اینکه عموم اهل سنت به ائمه (ع) که از اهل بیت پیامبر (ص) هستند، احترام گذاشته و هیچ گاه به امامان (ع) توهین نمی کنند. لذا ما حق مقایسه میان اهل سنت با وهابیت را نداریم. همانطور که کسی حق ندارد میان شیعه و بهائیت مقایسه کند. زیرا بهائیت اصلا جزئی از شیعه نیست. زیرا شیعیان، مؤمنان خداپرستی هستند که اعتقاد به انتصاب دوازده خلیفه معصوم از جانب پیامبر (ص) دارند و فرقه های دیگر که منشعب از شیعه شده اند اگر اعتقاد به دوازده امام نداشته باشند شیعه واقعی محسوب نمی شوند.قضیه وحدت مسلمانان امر دیگری است که به شهادت تاریخ، علمای شیعه پی گیر و طرفدار آن بوده اند و امروز هم امری ضروری و جدّی است. ولی لازمه این وحدت انکار حقایق دینی نیست؛ مثلا ما نمی توانیم برای ابراز همدلی و وحدت بگوییم از امروز به بعد آب در صد درجه جوش نمی آید و از ترکیب کلر و سدیم نمک طعام حاصل نمی شود. چون حقایق با اعتبار ما عوض نخواهند شد. معنای حقیقی وحدت درک این مسأله حیاتی است که برادران شیعه و اهل سنت با این که در مسائل دینی و منابع دینی خود دچار اختلاف نظر هستند ولی این اختلاف نظر نباید منشأ دعوا و درگیری غیر منطقی شود تا در این میان سود آن به جیب دشمنان اسلام سرازیر شود. بلکه با داشتن اختلاف نظر، دعوا و درگیری نداشته و با مماشات و اخلاق اسلامی و برادری دینی با هم رفتار کنند. البته لازم به ذکر است که وحدت میان شیعه و سنی به طور کلی از جریان وهابیت مجزا است چرا که این جریان را اهل سنت هم قبول ندارند. در واقع فرقه وهابییت دست ساخت بشر و بنا نهاده شده بر پایه اندیشه های استعماری است که در صدد ایجاد تفرقه در میان مسلمین است لذا ما اعمال شنیع هتک حرمت به مزار های مقدس ائمه را  کار وهابیتی می دانیم که به هیچ وجه با ما مشتر ک نیستند ضمن اینکه عموم اهل سنت به ائمه (ع) که از اهل بیت پیامبر (ص) هستند، احترام گذاشته و هیچ گاه به امامان (ع) توهین نمی کنند. لذا ما حق مقایسه میان اهل سنت با وهابیت را نداریم. همانطور که کسی حق ندارد میان شیعه و بهائیت مقایسه کند. زیرا بهائیت اصلا جزئی از شیعه نیست. زیرا شیعیان، مؤمنان خداپرستی هستند که اعتقاد به انتصاب دوازده خلیفه معصوم از جانب پیامبر (ص) دارند و فرقه های دیگر که منشعب از شیعه شده اند اگر اعتقاد به دوازده امام نداشته باشند شیعه واقعی محسوب نمی شوند.

دلیل نامناسب بودن محتوا

پاسخ شما برای پاسخ به این سوال باید وارد حساب‌کاربری خود شوید.
سوال خود را بپرسید

سوالات مشابه

موردی یافت نشد!

پرسش ‌های مرتبط

    بنر تبلیغاتی شما
    بنر تبلیغاتی شما

    تمامی حقوق این وبسایت متعلق به موسسه هوش مصنوعی و تمدن اسلامی (همتا) است.